Skip to main content

Mijn Experiabox V10 wordt erg heet en is daardoor mogelijk een brandgevaar.

Probeer al sedert 3 mei een nieuwe te verkrijgen, maar heb tot op heden alleen een oude beschadigde vergeelde V10 gekregen, daar schiet ik niets mee op.

De klantenservice FO en BO en de KPN winkel zijn niet in staat om een nieuwe te leveren.

Ik begrijp niet hoe de KPN de logistiek niet kan aansturen om een nieuw modem te leveren.

De V10 werkt nog wel, maar heeft ook problemen met de itv, af en toe storingen.

Brandgevaar bestaat nog steeds en mocht het idd fout gaan, dan stel ik KPN verantwoordelijk voor de geleden schade.

U gaat geen nieuwe krijgen waarschijnlijk. Als u nog weer een andere krijgt, dan zal dat waarschijnlijk wederom een gebruikte zijn. KPN gebruikt modems die terug komen van klanten gewoon weer opnieuw. Dat is normaal, dat doet KPN al vele jaren. Ik heb zelf ook een gebruikte v10.

Het verkleuren van het plastic is gewoon de leeftijd. Bij wit plastic is dit zichtbaar. Daarom zijn de nieuwere modellen zwart. Dan zie je het verkleuren niet meer.


Dit topic is enigsinds gerelateerd:

https://forum.kpn.com/modems-123/gebruikt-modem-ontvangen-614791


Wordt de 'nieuwe' vergeelde en beschadigde v10 ook heet? 

Die dingen hangen toch meestal in de meterkast. Dus wat maakt de kleur uit.

 


Vergeeld en beschadigd betekent dat het een oud apparaat is en dat er niet fatsoenlijk mee omgegeaan is.

Reden genoeg om hem niet te plaatsen.


Kunt u een foto plaatsen van de verkleuring en de beschadiging(en)? Misschien kan dat aanleiding zijn voor een KPN medewerker om een andere voor u te regelen. 


Dat kan ik, maar doe ik niet.

Ben al in de KPN winkel geweest en die weten ervan.

Kon een nieuwe krijgen, maar die hadden ze niet en weten ook niet wanneer.

Kon ook niets reserveren, dus iedere keer 30 km rijden om te kijken of er een is.

Bellen had geen nut, zeiden ze daar in Harderwijk.

 

Mijn doel van dit verhaal is om :

  1. het te delen met andere mensen met dezelfde problemen.
  2. de KPN moderator te bereiken om dit op te lossen

U gaat geen nieuwe krijgen waarschijnlijk. Als u nog weer een andere krijgt, dan zal dat waarschijnlijk wederom een gebruikte zijn. KPN gebruikt modems die terug komen van klanten gewoon weer opnieuw. Dat is normaal, dat doet KPN al vele jaren. Ik heb zelf ook een gebruikte v10.

Het verkleuren van het plastic is gewoon de leeftijd. Bij wit plastic is dit zichtbaar. Daarom zijn de nieuwere modellen zwart. Dan zie je het verkleuren niet meer.

Hoho, dat is niet de reden voor de kleur.

"Gerecycled plastic

Onze SuperWifi punten zijn zwart en worden gemaakt van gerecycled plastic. Door hun zwarte uitvoering zijn ze milieuvriendelijker te maken en beter te recyclen."

Bron, het zwarte plastic is milieuvriendelijker te maken en ook makkelijker te recyclen.


@Ik_Combineer ja ik weet het. Maar dat het niet geel word is een mooie bijkomstigheid voor KPN. 


Zeerzeker, en onze ijskrabbers (v7) en v10's zijn altijd erg goed in vergelen. Vooral als ze in het raamkozijn in het lekkere zonnetje zaten te bakken.


Vergeeld en beschadigd betekent dat het een oud apparaat is en dat er niet fatsoenlijk mee omgegeaan is.

Reden genoeg om hem niet te plaatsen.

Gelukkig hebben we sinds 2022 vrije modem keuze. Wat betekent dat u vrij bent om een eigen modem aan te schaffen. Deze zal daarom 100% nieuw zijn als u deze in de winkel koopt.

Wellicht is dit een goede optie voor u ?

 

KPN heeft nou eenmaal het beleid om de modems te hergebruiken wegens groene doelen, dit is wat het is.

 

Mocht dat echt een breekpunt zijn voor u, dan heeft u de optie om een eigen modem te gebruiken. Naar uw vrijde keuze en waarvan u weet dat deze nieuw is.

 

Zie deze link voor de specificaties van een eigen modem!


Beste SallyBart,

Aardig idee, maar het kan niet zo zijn dat KPN een zogenaamd "Groen beleid heeft in hergebruik modems”, ik er zelf eentje zou moeten gaan aanschaffen.

Tenslotte gaan de kosten van een abonnement alleen maar omhoog en de service naar beneden.

Kijk alleen maar eens naar de storingen ITV van de afgelopen tijd en dan nog alle zogenaamde upgrades waardoor de settopbox, die het eigenlijk al niet aan kan, helemaal van slag was.

Na bijna 20 jaar op KPN geabonneerd te zijn geweest, vind ik het beneden maats dat ik word afgescheept met een beschadigd vergeeld en mogelijk ook erg heet wordend oud modem.

Zelfs mensen van KPN geven aan dat het beter is om over te stappen en dan weer terug te komen zodat ik WEL voorzien wordt van een nieuwe settopbox en een modem.

En in die winkel in Harderwijk, daar kom ik nooit meer.

Tijd om over te gaan naar een andere provider, maar terug komen?????

 

In ieder geval bedankt voor je reactie en wat mij betreft kan dit draadje wel dicht.

Schiet er toch niets mee op en hoop alleen dat andere mensen er ook iets aan hebben.


Ja dat is inderdaad ook een optie, uiteraard bent u vrij om te gaan switchen.

Maar ook andere providers geven gebruikte modems uit dus daar lost u uw probleem helaas niet mee op.

 

Vanaf mijn kant succes met uw keuze welke dat ook zal zijn.

 


Dankuwel


Wat betreft de tv ontvangers: als uw het abonnement om laat zetten naar de nieuwste abonnementsvorm, dan krijgt u wel nieuwe tv ontvangers.