Skip to main content

KPN-glas met een experiabox 12.

Destijds door de monteur aangesloten geen wijzigen in de instellingen aangebracht door ons.

Nu een laptop met vaste kabel aangesloten op het modem, in 1 van de vier poortjes.

Geen internet en geen ipadres.

Proberen in te loggen met het ww wat op de achterzijde staat, wordt niet herkend.

Een reset door achterin de reset knop in te drukken tot rode lampje brand.

Daarna geen mogelijkheid om in te loggen, wachtwoord wordt niet herkend.

Lijkt mij een defecte modem, ik doe er even een fritzbox tussen en alles werkt zoals het hoort.

Hoe en waar kan ik het oude modem omwisselen voor een werkend modem of desnoods voor een fritzbox omruilen.
Wie helpt mij verder.

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Hallo @puppie007, ik kwam je topic tegen en ik was even benieuwd hoe dit is afgelopen. Heb je dit nog weten te verhelpen? Doorgaans maak je de kortste klap als je dan even belt met 0800-0402. Dan ruilen mijn collega's het modem meteen voor je om. Mocht je nog hulp nodig hebben laat het mij dan weten! 


Helaas @Remco_ ben jij de eerste die een reactie geeft.
Kan ik het modem ook zo omwisselen bij de kpn winkel in Enschede?
 


Vaak is het niet verkrijgen van een IP een conflict veroorzaakt door uw eigen apparatuur. Is er in de tijd tussen de monteur en nu nog iets veranderd? Bijvoorbeeld een kabel welke in het modem zit met beide uiteinden, een switch welke problemen geeft omdat u ook tv heeft of iets anders? 


Via WiFi werkt wel goed? Er is alleen een probleem bij die laptop als die bekabeld aangesloten is?


Helaas @Remco_ ben jij de eerste die een reactie geeft.
Kan ik het modem ook zo omwisselen bij de kpn winkel in Enschede?
 

Dat durf ik niet zo te zeggen, ik heb niet direct inzicht of ze daar modems hebben liggen. Dat wisselt nog wel eens. Maar ik zie dat Nick en Ik_Combineer je een paar goede vragen hebben gesteld. Is er nog eigen apparatuur in het spel? 


Nee het is een kale aansluiting met alleen de laptop aangesloten via de kabel.
Wifi alleen het gastennetwerk werkt.

Het normale wifi netwerk is niet te bereiken.

Daarom zou ik in het modem willen om te kijken hoe alles is ingesteld.

Maar een reset via de paperclip aan de achterzijde wil ook niet werken.

Fritzbox ertussen en alles werkt, telefoon netjes overgenomen.
Niks instellen en gaan met die banaan.
Maar dat is een leen modem van een particulier.
Dus ik zoek een oplossing bij KPN


Zou je dan ook eens jouw postcode en huisnummer kunnen invullen in jouw profiel. Dan kijk ik en denk ik even mee.


De postcode en huisnummer van de factuur of van de locatie waar dit modem staat.

Waarom krijg ik eigenlijk geen mail als er een reactie is geplaatst.

In persoonlijk prive staat het huisnummer en de postcode.
Je komt dan uit bij een speeltuin in Enschede.


@puppie007 Dat gaat dan om het adres waar het modem is geplaatst. Dat is het adres wat je hebt ingevuld in jouw profiel?


@Remco_   zo weer terug in Nederland en hier maar even gekeken, het aansluit adres staat in mijn profiel.

 

 


Goedemorgen, sorry ik was even afwezig. Klopt het dat op dit moment de FRITZ!Box i aangesloten? Ik kan nu geen meting doen op het KPN Modem vrees ik. Wellicht is het dan toch handig wanneer dat gedaan is om even rechtstreeks contact te zoeken met 0800-0402. Op het forum zit er soms wat vertraging op. afhankelijk van de drukte.


@Remco_  dat klopt ik heb nu een eigen modem aangesloten, een fritzbox.

Zelf ben ik net ook weer in Nederland.
Volgende week ga ik KPN contacten.


@puppie007 Welkom terug! Dan hoor ik graag dan wat je bevindingen zijn!


Deze week nog geen tijd om overdag langs te gaan bij de locatie.
wordt even verschoven naar volgende week.


Nog geen vrijetijd en opening kunnen vinden.
Experiabox werkt nog zoals het zou moeten.
Ik ga binnenkort het probleem met de kpn box proberen op te lossen.


Dan houden we contact Puppie007! 


Vandaag weer even aanwezig in het pand waar dit probleem zich voordoet.
Is het mogelijk dat ik de experiabox 12 omwissel voor een  experiabox 10 om te testen.
Haalt deze box de gegevens automatisch op?


@puppie007 Ja die configureert zich automatisch op de lijn inderdaad. Zaken als Wifi dienen dan wel even opnieuw te worden ingesteld op de aanwezige apparaten. 


@Remco van KPN als ik die er aan hang dan krijg ik bij internet een rood lampje en bij service een oranje lampje.
Wat zou hier verkeerd kunnen gaan of hoort dit zo.


Dat zou die niet moeten doen vrees ik. Dan kun je op dat moment toch beter even bellen met 0800-0402. Dan doen mijn collega's direct even een lijnmeting.


Dan gaan we maar weer even naar het pand toe.
Bedankt voor de informatie.


Reageer