Kan ik expressVPN gebruiken op de Fritz!box die geleverd is door KPN?
Ja waarschijnlijk wel. Maar als u ook tv ontvangers heeft van KPN: die werken dan nie meer.
Fritz!box door KPN geleverd zijn niet gelimiteerd, je kan hem gebruiken zoals een zelf aangeschafte versie.
Maar als u ook tv ontvangers heeft van KPN: die werken dan nie meer.
Dat is niet juist. Inkomende VPN verbinding houdt KPN niet tegen. Voor uitgaande verbinding kan je de TV ontvangers uitsluiten voor gebruiken van VPN
Naar mijn weten kan je op de FRITZ!Box geen ExpressVPN instellen.
ExpressVPN ondersteund OpenVPN.
https://www.expressvpn.com/nl/support/vpn-setup/manual-config-for-asus-router-with-openvpn/
Dat ondersteund de Fritzbox toch wel?
ExpressVPN ondersteund OpenVPN.
https://www.expressvpn.com/nl/support/vpn-setup/manual-config-for-asus-router-with-openvpn/
Dat ondersteund de Fritzbox toch wel?
Naar mijn weten niet. De FRITZ!Boxen ondersteunen naar mijn weten alleen VPN's o.b.v. IPSec en WireGuard.
Zo lees ik het niet maar goed, ik heb geen ervaring met de FRITZ!Box en jij, neem ik aan, wel.
De werking van die "Alle IPv4-netwerkverkeer ..." is mij uiteraard bekend maar die staat los van mijn bedenking t.a.v. het kunnen uitsluiten van de TV ontvangers voor het gebruiken van de VPN verbinding.
Het is logisch dat de TV ontvangers niet meer via de VPN tunnel communiceren als je die deactiveert voor al het IPv4-netwerkverkeer immers dan wordt alleen verkeer richting het LAN aan de andere zijde van de VPN verbinding via de tunnel gerouteerd. Dit geldt dan ook voor alle andere apparaten in jouw thuisnetwerk en dat is nu net niet wat je wilt bij het gebruik van VPN services zoals ExpressVPN. Dan wil je juist dat al het verkeer richting Internet via die VPN tunnel loopt en daarvoor moet deze optie dus juist geactiveerd zijn.
Nee, die ondersteunt alleen openvpn server.
Als u, net als ik, gebruik wil maken van een betaalde VPN provider dient u een router te kopen die openvpn client ondersteunt.
Volgens mij ondersteunt de FRITZ!Box überhaupt geen OpenVPN, ook niet de server zijde.
Volgens mij ondersteunt de FRITZ!Box überhaupt geen OpenVPN, ook niet de server zijde.
U hebt nog gelijk ook. Net de fritzbox ingedoken en nergens staat de optie openvpn server
OpenVPN wordt inderdaad niet ondersteund op de Fritz!box.
Alleen IPSec of Wireguard, ik zelf gebruik WireGuard om naar thuis te verbinden buiten de deur.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.