Skip to main content
Beantwoord

Extra Wi-Fi 2.4 GHz valt één keer per maand uit?

  • 3 August 2024
  • 15 reacties
  • 117 keer bekeken

Ongeveer 1x in de maand hebben wij met onze Box 12 het probleem dat het extra aangemaakte 2.4 GHz wi-fi netwerk uitvalt. Ik heb de SSID verborgen staan, en kan dan ook vanaf mijn mobiel niet meer verbinden met het extra netwerk. Het normale netwerk werkt wel gewoon. Een herstart lost het probleem op, maar hoe kan ik het permanent oplossen?

De 2,4-band gebruiken en de SSID verbergen is erg onhandig en voegt niets toe qua veiligheid @raytuk, het netwerkverkeer neemt alleen maar toe, met kans op storingen omdat reeds aangemelde apparaten constant de verbinding zoeken en proberen in stand te houden.

Mijn advies: SSID weer zichtbaar maken, de modem een herstart geven en alles werkt weer soepel.

 


Ik heb dit netwerk aangemaakt voor IoT apparaten die op 2,4 GHz moeten draaien, niet voor de veiligheid. Dit is dus geen optie.


Ongeveer 1x in de maand hebben wij met onze Box 12 het probleem dat het extra aangemaakte 2.4 GHz wi-fi netwerk uitvalt. Ik heb de SSID verborgen staan, en kan dan ook vanaf mijn mobiel niet meer verbinden met het extra netwerk. Het normale netwerk werkt wel gewoon. Een herstart lost het probleem op, maar hoe kan ik het permanent oplossen?

Is het alleen dát netwerk? Of valt misschien alles even uit?


Het is alleen via het extra netwerk, de normale blijft gewoon werken. Het extra netwerk komt ook niet terug / blijft onstabiel tot na een herstart.


@wjb : zou SSID verbergen kunnen bijdragen aan het issue van TS ?


@wjb : zou SSID verbergen kunnen bijdragen aan het issue van TS ?

Dat zou niet mogen, ook verborgen SSID's moeten gewoon hun werk doen en blijven doen.


Zie onderstaande link @raytuk :

https://id.nl/huis-en-entertainment/computer-en-gaming/netwerk/dit-is-waarom-je-je-wifi-netwerk-niet-hoeft-te-verbergen


Ik heb hem verborgen zodat er geen verwarring ontstaat over wat het juiste netwerk is, niet ter beveiliging.


Ik heb er geen verklaring voor, @raytuk .  Je schrijft ééns per maand.  Kun je bij wijze van spreken de klok er op gelijk zetten? Of is dat gewoon een grove schatting?


Ik heb er geen verklaring voor, @raytuk .  Je schrijft ééns per maand.  Kun je bij wijze van spreken de klok er op gelijk zetten? Of is dat gewoon een grove schatting?

Het betreft een schatting, het gebeurt ‘opeens’, zonder duidelijke reden. Er zijn ook geen verandering geweest in het netwerk de afgelopen tijd.


Zijn de gegevens in je profiel up-to-date, @raytuk ?


Zijn de gegevens in je profiel up-to-date, @raytuk ?

Zeker


@raytuk   ik kan korte 2 signaal onderbrekingen vinden .  Dan hebben we het over een totaal tijdsbestek van 2 maanden.  En is op zich niet raar. 

05-08-2024

1

 

24-06-2024

1

 

Verder kan ik eigenlijk niks vinden.  

Je kunt nog proberen om het modem een harde reset te geven.  

Als het issue toch terugkomt wil ik je adviseren om met 0800 0402 te bellen.  Zij kunnen een uitgebreide wifi analyse met je doen.


@raytuk   ik kan korte 2 signaal onderbrekingen vinden .  Dan hebben we het over een totaal tijdsbestek van 2 maanden.  En is op zich niet raar. 

05-08-2024

1

 

24-06-2024

1

 

Verder kan ik eigenlijk niks vinden.  

Je kunt nog proberen om het modem een harde reset te geven.  

Als het issue toch terugkomt wil ik je adviseren om met 0800 0402 te bellen.  Zij kunnen een uitgebreide wifi analyse met je doen.

Dat zou best kunnen ja, maar hij zou dan zichzelf moeten herstellen, en er niet volledig mee stoppen lijkt me? 


@raytuk   ik kan korte 2 signaal onderbrekingen vinden .  Dan hebben we het over een totaal tijdsbestek van 2 maanden.  En is op zich niet raar. 

05-08-2024

1

 

24-06-2024

1

 

Verder kan ik eigenlijk niks vinden.  

Je kunt nog proberen om het modem een harde reset te geven.  

Als het issue toch terugkomt wil ik je adviseren om met 0800 0402 te bellen.  Zij kunnen een uitgebreide wifi analyse met je doen.

Dat zou best kunnen ja, maar hij zou dan zichzelf moeten herstellen, en er niet volledig mee stoppen lijkt me? 

Eens. Soms sluipt er iets in de software van zo'n modem. Met een reset zou je dat in ieder geval kunnen uitsluiten. Als het dan wéér gebeurt, is het tijd om 0800 0402 te bellen


Reageer