Skip to main content
Vraag

Extra Wifi 2.4 GHz op Box 12, lampen willen er niet mee verbinden

• January 24, 2025
  • 6 reacties
  • 66 keer bekeken

Goedenmorgen ik heb op mijn modem een extra 2.4 ghz punt aangemaakt voor mijn aquarium lampen want op 5 ghz geven ze problemen

Nu kan ik deze wel vinden alleen kunnen mijn lampen er niet mee verbinden het gekke is dst als het 2.4 ghz punt aanstaat kan ik de lampen ook niet meer verbinden met 5ghz dus nu 2.4ghz weer uit gezet om ze maar weer op 5 ghz te laten draaien iemand een idee hoe dit kan?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@19Jaap81. Dat ze niet willen verbinden is gek inderdaad. Waarom dat is, is moeilijk te zeggen, doordat we het niet kunnen zien. Voer je de Wifi gegevens voor de lampen in op je mobiele telefoon? Krijg je daarbij bijvoorbeeld een foutmelding in beeld of iets anders? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer je vertelt, hoe meer we mee kunnen denken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 27, 2025

Ik krijg geen foutmelding ze verbinden gewoon niet met 2.4 alsof ze de link niet kunnen leggen 

Misschien te traag kwa internet snelheid? Want zag dat de extra punt 2.4 aanzienlijk langzamer is en dat is volgens mij niet aan te passen 

Jasper van KPN
Moderator

De internetsnelheid staat los van of je er wel of niet mee kunt verbinden. Het bereik van het netwerk zou daar wel in mee kunnen spelen. Het 2.4 GHz netwerk heeft een groter bereik dan het 5 GHz netwerk. Als je in de buurt van de zender (het modem of een versterker) zit zou je er verbinding mee moeten kunnen maken. Of is die afstand er groot? Om mee te kunnen denken hebben we meer nodig zoals je merkt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2025

Geen probleem ik ben 3 meter van de modem af

Forum|alt.badge.img+3

Heb je bij de Extra Wifi de 2.4 Ghz en 5 Ghz beide dezelfde naam gegeven ?
In dat geval zou ik de 5 Ghz een andere naam geven, of als je dit netwerk verder nergens voor nodig bent 5 Ghz compleet uitschakelen.

Jasper van KPN
Moderator

Die afstand mag het probleem niet zijn inderdaad. Lukt het wel om je telefoon met hetzelfde netwerk te verbinden op die plek?

Naast de tip van WalkerOfTheDay zou je ook kunnen kijken waar de beveiliging van het netwerk op staat. Sommige apparaten kunnen bijvoorbeeld niet overweg met de WPA3 beveiliging, daarvoor kan je dat omzetten naar WPA2.