Skip to main content

Onlangs heb ik de extra wifi (5) aangezet op de v12. 

Maar deze extra wifi is niet meer terug te vinden als ik erop wil connecten. Ik heb de modem al uitgezet , stekker er uit en zelfs het glasvezel kastje uitgezet en ook een keer gehardreset. Vreemde is datie na hard reset heel even naar de fabrieksinstelling ssid verschijnt en vervolgens weer naar de ssid die ik heb ingesteld.

 

​​​​​​Iemand die hier ook last van heeft gehad?

Vermoed dat mijn V12 kast raar doet. In het begin stelde die zich automatisch inals een oudere V12 box die ik eerder had. Dus met de fabrieksinstelling SSID  van de oudere V12 zat op mijn nieuwe V12. Maar moest me wel aanmelden met de ww van de nieuwe V12.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hallo @Kinnemon 

 

Je hebt deze reset dan uitgevoerd?

Het klopt dat hij dan eerst helemaal naar fabrieksinstellingen gaat, alleen de WiFi gegevens (SSID en wachtwoord) worden daarna weer ingeladen vanaf de KPN server, daarom zie je dus heel even het default SSID en daarna weer je eigen ingestelde WiFi SSID.

 

Staat bij de extra WiFi SSID wel het vinkje voor Visible aan, anders krijg je hem i.d.d. niet te zien.

Zie trouwens ook dit kennisbank artikel over extra WiFi, misschien heb je daar nog wat aan:

 


Hallo @Kinnemon mijn ervaring is, dat iedere wijziging aan het wifi-netwerk binnen de Box12, of het nu de standaard wifi, gast wifi of extra wifi is, het heel erg lang duurt voordat e.e.a. effectief is, ga gemiddeld maar uit van ongeveer een half uur.

 


Hallo @Kinnemon 

 

Je hebt deze reset dan uitgevoerd?

Het klopt dat hij dan eerst helemaal naar fabrieksinstellingen gaat, alleen de WiFi gegevens (SSID en wachtwoord) worden daarna weer ingeladen vanaf de KPN server, daarom zie je dus heel even het default SSID en daarna weer je eigen ingestelde WiFi SSID.

 

Staat bij de extra WiFi SSID wel het vinkje voor Visible aan, anders krijg je hem i.d.d. niet te zien.

Zie trouwens ook dit kennisbank artikel over extra WiFi, misschien heb je daar nog wat aan:

 

Klopt ik had deze ingedrukt voor meer dan 10 sec. Ik dacht dat die dan altijd terug gaat naar fabrieksinstellingen maar dan weet ik dat in het vervolg datie dan voortaan weer terug gaat naar mijn ingestelde SSID.

 

Ik had daar paar keer gecheckt en visible staat ook aan. Wat ik ook probeerde was, bij de extra wifi heb het " uit en aangezet"  soms komt die weer terug ( en na een halve dag is die weer niet zichtbaar )en soms niet. 


Hallo @Kinnemon mijn ervaring is, dat iedere wijziging aan het wifi-netwerk binnen de Box12, of het nu de standaard wifi, gast wifi of extra wifi is, het heel erg lang duurt voordat e.e.a. effectief is, ga gemiddeld maar uit van ongeveer een half uur.

 

Ik kreeg bij de eerste paar keer wel direct te zien ( extra wifi) . Maar nu staat die al paar dagen aan. Maar ik zie het helaas niet tussen staan.

 


Hi @Kinnemon! Met welke apparaten zie je de Extra Wifi niet? En maakt het uit hoe ver je van het modem weg bent? 

Laat als laatste ook nog even weten of er apparaten zijn die de Extra Wifi wel blijven zien.

Ik hoor graag van je! 🙂


Hi @Kinnemon! Met welke apparaten zie je de Extra Wifi niet? En maakt het uit hoe ver je van het modem weg bent? 

Laat als laatste ook nog even weten of er apparaten zijn die de Extra Wifi wel blijven zien.

Ik hoor graag van je! 🙂

Hi Bram, bedankt voor je reactie.

Ik had issues met meerdere apparaten. Zowel laptops, en mobiele konden het niet vinden.

Grappige is nu dat ik paar dagen geleden de lader van de modem had losgekoppeld en opnieuw weer in de stopcontact heb gedaan (Dit deed ik eerder ook als troubleshoot) en het lijkt nu dat de Extra wifi 5g visible blijft. ( Was 2 dagen niet thuis maar meestal na een dag verdwijnt de extra wifi)

 

Ik zou graag de ontime willen checken maar de mijnmodem doet heel raar. Ik krijg namelijk issue als ik zowel oude admin we en gewijzigde admin wel invoeren. 


@Kinnemon dus de Extra Wifi werkt op dit moment. Maar je hebt problemen met inloggen op het modem? 

En begrijp ik goed dat je specifiek het moment bedoelt waarop je het nieuwe Admin wachtwoord in moet voeren?