Skip to main content

Ik heb sinds een aantal maanden extra wifi aangezet zodat ik mijn 2.4 ghz apparaten makkelijk kan aansluiten op het netwerk. Ik ondervind de laatste tijd helaas erg veel hinder van het feit dat dit wifi kanaal steeds de status down krijgt in mijn modem waardoor ook mijn reguliere wifi onderuit gaat. Ik gebruik je KPN box 12.

Het down gaan van extra wifi gebeurd op willekeurige momenten van de dag, zodra mijn zoon schreeuwt “pappa, ik heb geen wifi meer” weet ik hoever het is. ;-)

Naast het modem staan er 3 SuperWifi punten verspreid door het huis.

ik wil wel graag gebruik blijven maken van deze functionaliteit en een oplossing als ff de modem rebooten heb ik niet zoveel aan. 😉 Ik zou graag willen dat dit probleem structureel opgelost wordt, is er iemand die me daarbij kan helpen?

Hoi ​@Nizzrah welkom op de KPN Community. Dat is natuurlijk geen praktische situatie, het heeft in het verleden wel goed gewerkt? Je kan nog eens kijken of er een verbetering optreedt wanneer je de Box 12 naar zijn fabrieksinstellingen terugzet. Hoe zijn de SuperWifi punten verbonden met de Box 12?

Dat KPN box 12 modem heeft een eigen wil en leven. Soms moet ik me inhouden hem niet in de puin te slaan. Stom ding als je nog niet gek bent wordt je het wel.

Je zet extra wifi aan en  je zie aan maar schakel je ff andere paging is hij helemaal niet aan en zo blijft dat vaak een tijdje doorgaan. tot het na 4 a 6x eindelijk aan blijft. maar als hij niet wordt gebruikt schakeld het modem het ook weer uit. Lekker gebruikervriendelijk zeg.. Tijd voor een modem dat wel werkt is nu niet dat we bij odido zitten of wat. De mensen betalen de hoofdprijs en willen dan ook gewoon kunnen interneten enz. Zonden zelf altijd alles te moeten resetten of nieuw in te moeten stellen.

Reageer