Skip to main content

goedemiddag,

 

Sinds 1 week hebben wij de Box 12 geinstalleerd en hoewel alles redelijk leek te werken, merken we dat de wifi meerdere keren per uur zomaar wegvalt en na enkele minuten weer aanwezig is. Vrij irritant met meerdere mensen die thuiswerken.

Om die reden wilde ik inloggen in mijn modem via https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/ echter kom ik niet met het wachtwoord aan de achterzijde van de modem in de inlogpagina.

Ik heb nu inmiddels zowel manueel als via KPN de modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen waardoor het wachtwoord op de achterzijde zou moeten werken. Helaas is dit nog steeds niet het geval. Meerdere mensen hebben het wachtwoord getypt en dit geverifieerd bij elkaar. De melding geeft aan: Wrong login information.

 

Wat kan ik doen om 1) in de modem te komen en 2) om de wifi te herstellen zodat deze weer constant aanwezig is?

 

Hallo @B63 

 

Dat admin wachtwoord staan vaak hele rare tekens in die bijna niet te onderscheiden zijn omdat ze zo klein zijn afgedrukt.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code, een smartphone kan via een QR code app die QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen, daar moet dan ook het admin wachtwoord bij staan.

Andere mogelijkheid is om een foto te maken met je smartphone, dan kan je inzoomen in die foto op het admin wachtwoord.

 

Valt dan alleen WiFi uit of je hele internet verbinding (b.v. TV-ontvanger of via netwerkkabel aangesloten PC hebben dan ook geen verbinding meer).

Wat doen dan de ledjes op het modem als WiFi wegvalt, zie je dan ook verschil met hoe ze normaal branden?

Heb je alleen WiFi via de Box 12 of ook nog extra WiFi versterkers zoals superwifi?


Hoi @B63 en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat @GeSp je al goed op weg heeft proberen te helpen en ik was even benieuwd of het met deze informatie nog is gelukt om in te loggen op het modem. Mocht ik vanaf hier nog iets voor je kunnen betekenen, laat het me dan vooral weten! Hopelijk is het niet meer nodig en kun je inmiddels inloggen op de Experia Box.