Skip to main content

glasvezel 1GB werkt goed, KPN Modem werkt goed, tv arris ontvanger werkt goed. Op moment dat Ubiquity amplify alien wordt aangesloten op Kpn modem stoort KPN arris TV . Het beeld freezed foutcode 400 komt met blauw scherm op beeld. Het lijkt of KPN modem IP adressen uitgeeft en de ubiquity dit ook doet en het daar fout gaat.

Is er een oplossing?  bijvoorbeeld tv kastje die nu parallel staat met de ubiquity modem ook aan te sluiten op de ubiquity ?? dan is er in principe maar een  modem die IP adressen uitgeeft

glasvezel 1GB werkt goed, KPN Modem werkt goed, tv arris ontvanger werkt goed. Op moment dat Ubiquity amplify alien wordt aangesloten op Kpn modem stoort KPN arris TV .

De tv ontvanger blijft gewoon rechtstreeks verbonden met de KPN Box? 

U sluit de alien aan met de WAN poort? Dat is de poort die aan de onderkant zit denk ik. Naast de aansluiting voor de voeding. Deze poort verbind u met een utp-kabel met een LAN poort van de KPN Box. 


Klopt TV ontvanger zit rechtstreeks op poort 1 van de KPN modem.

Alien zit met de wan poort naast de voeding rechtstreeks aangesloten op de KPN modem poort 3

 


Ok. Heeft u de alien op router mode staan? Of accesspoint/bridged mode? Heeft u nog een switch in uw netwerk? 


de alien zit op poort 3 van de Kpn modem.  De alien staat op router mode en niet op bridge mode. Achter de alien zitten enkele switches met daarachter alle apparaten Apple TV, hue, printer, server,  iMacs etc .

de poort 1 van de Kpn modem gaat via een switch naar het arris tv kastje  en een  Panasonic warmtepomp. verder niets.

 


de poort 1 van de Kpn modem gaat via een switch naar het arris tv kastje  en een  Panasonic warmtepomp. verder niets.

op poort 2 van de KPN modem zit rechtstreeks de omvormer van de zonnepanelen

op poort 3  van de Kpn modem zit de alien  met alles wat intern is

 

TV kastje en warmtepomp en omvormer die ook met “ buiten communiceren “ zijn zo verbonden via de KPN modem en zitten niet op mijn interne netwerk


Hallo @acmdejong je schreef eerst:

 TV ontvanger zit rechtstreeks op poort 1 van de KPN modem.

later schrijf je:

de poort 1 van de Kpn modem gaat via een switch naar het arris tv kastje

Dat is in tegenspraak met elkaar. Heeft de genoemde switch wèl IGMP-snooping, zo nee, dan kan dat de oorzaak zijn van de foutmelding.

 


Ik neem aan dat die switches die je noemt ofwel met de Experia/KPN Box ofwel met de Ubiquiti AmpliFi Alien verbonden zijn maar niet met beide. Klopt dat?


Het is inderdaad zo dat de poort 1 van de Kpn modem gaat via een switch naar het arris tv kastje  en een  Panasonic warmtepomp.

klopt niet door elkaar verbonden.  2x switch alleen met Alien   en 1x switch verbonden met de Kpn modem. Deze switch is een TP link TL-SG105E  Heb ik even opgezocht de spec

L2-Functionaliteit IGMP Snooping V1/V2/V3
Static Link Aggregation
Port Mirroring
Cable Diagnostics
Loop Prevention

Staat IGMP snooping (V2) ook aan op die TL-SG105E?


Die zou goed moeten wezen. Hoe oud is die? U zou hem kunnen resetten. En eventueel kunnen updaten.

Maar als dat niet helpt... dan zou ik het niet weten.

U zou nog iets geks kunnen proberen: die alien ook aan die switch hangen. Kijken wat dat voor resultaat oplevert. 


ik kijk morgen nog even of die switch gereset kan worden/updaten. Ik heb ook nog een mogelijkheid het tv kastje rechtstreeks aan de Kpn modem te hangen en zonder switch te gaan gebruiken. 

bedankt tot zover😊


Ik heb ook nog een mogelijkheid het tv kastje rechtstreeks aan de Kpn modem te hangen...

Dat zou leuk zijn om te testen. Maar met een goede switch zou dit niet nodig moeten zijn. 

Ik snap ook niet hoe die alien nu voor deze problemen kan zorgen. Misschien zend dat ding toch iets uit op de WAN poort ofzo. Mogenlijk om andere apparaten van het dat merk op het netwerk te kunnen vinden. Om daar dan mee samen te kunnen werken.


Hi @acmdejong en welkom op het forum! Fijn dat je al zoveel hulp hebt gehad hier. 

Hoe is het gegaan, werkt de ontvanger nu? 


Heb alles losgekoppeld behalve de tv op de Kpn modem. heb hierna de Kpn modem een reset gegeven. TV werkte weer.

Hierna voor de zekerheid de warmte pomp ook via de amplify laten lopen en verder geen storing meer gehad tot nu toe. 

ik kreeg overigens wel een mail bvan de Kpn dat er morgenvroeg tussen 1 en 7 aan het netwerk en aan de wijk verdeel kast gewerkt gaat worden

toeval bestaat niet?

bedankt tot zover allemaal voor de support