Skip to main content
Antwoord

Foutieve DNS configuratie na modem update

• November 4, 2025
  • 2 reacties
  • 42 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vannacht ontving mijn modem een update (V10.C.25.08.03) en sindsdien heb ik wel wifi maar geen internet. Diverse zaken geprobeerd zoals het resetten van alles (stroom er af voor 60s) en de online service tools doorlopen. De WiFi komt wel beschikbaar maar ik heb geen internet omdat de DNS het niet doet. Na wat zoeken ontdekte ik dat mijn modem op 192.168.1.254 zit maar de DNS op 192.168.2.254 word geplaatst door DHCP. Als ik handmatig op mijn laptop de DNS corrigeer naar 192.168.1.254 (of bv 8.8.8.8) dan doet mijn internet het wel. Ik kan echter in mijn router interface het DNS server adres niet wijzigen:

Tijdens de update waren mijn modem en beide Experia Wifi versterkers (Zwarte Arcadyan doosjes) aan. Momenteel zijn de Experia Wifi versterkers uit in de hoop in ieder geval weer via mijn modem internet te hebben.

In de interface van de router gaat het ook niet helemaal lekker want enerzijds zegt het dat mijn Wifi uitstaat en anderzijds staan netwerken wel aan (en ik ben ook verbonden).

In de service tools kwam ik daarmee ook in een loop terecht waarbij ik aangaf dat mijn wifi het niet doet, dan zegt de tool dat de wifi uitstaat en het gaat aanzetten en dan wordt gevraagd of de wifi het doet en als ik nee kies dan begin ik weer van vooraf aan dat de wifi uit staat..

Ik heb ook contact gehad met de klantenservice die zeggen niets te kunnen doen aan dit probleem omdat dit buiten hun kennisgebied ligt en dus mijn probleem hier moet delen.

Beste antwoord door msluis

Probleem is opgelost met behulp van wat handige collega’s:

1. Met netwerkkabel direct op modem verbonden
  2. In de modem interface naar Settings → System en dan een Reset Home Network → Reset to factory settings
  3. Daarna was DNS / IP Adressen weer gefixt maar Wifi stond uit
  4. Experia WiFi extenders aanzetten
  5. 10+ seconden WiFi knop op modem indrukken → WiFi lampje gaat branden

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • November 4, 2025

Probleem is opgelost met behulp van wat handige collega’s:

1. Met netwerkkabel direct op modem verbonden
  2. In de modem interface naar Settings → System en dan een Reset Home Network → Reset to factory settings
  3. Daarna was DNS / IP Adressen weer gefixt maar Wifi stond uit
  4. Experia WiFi extenders aanzetten
  5. 10+ seconden WiFi knop op modem indrukken → WiFi lampje gaat branden

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat fijn dat het gelukt is ​@msluis en welkom op de KPN Community! De 192.168.2.254 is inderdaad onze standaard range, wellicht dat het daar dan toch fout ging. Zie ook dit artikel op onze kennisbank:

Â