Skip to main content

Hallo allemaal. 
 

ik zit te kijken naar nieuwe router/modem met een flexibele Mesh oplossing. Ik ben net tijdelijk ingetrokken een groot nieuwbouwhuis. Over de aansluiting van KPN niets te klagen maar op de eerste etage is er al behoorlijke attenuatie van het WiFi signaal. 
 

Mesh oplossing van AVM lijkt me prima omdat een kabeltje van de meterkast naar boven sowieso te doen is. Naar de vierde zien we dan wel weer. Bovendien blijf ik dan flexibel al ik weer verhuis. 
 

Ik zit nu een beetje in dubio tussen twee oplossing. 
 

5590 met geïntegreerd modem. Als ik het goed begrijp plug ik dat direct in het eindpunt van KPN. Zonder het “zwarte doosje”. Voordeel zou dan met name zijn dat “alles in een” zit en er een stekertje minder in de meterkast zit. Kleine meerprijs.  Mogelijk meer gezeur als de aansluiting van KPN ooit verandert naar iets wat niet ondersteund wordt. Heb nu GoF wat volgens mij hetzelfde is als AON. 
 

4060 met de wan poort in de NTU kan als ik het goed begrijp ook. Als ik het zo lees heeft dat de voorkeur van KPN. WiFi is iets sneller en unit is 30% goedkoper. 
 

Wat zouden jullie doen en hebben jullie al positieve of negatieve ervaring met een van beide, zo niet beide?

 

Mooi opgelost.👍

Het zou mijns inziens nog iets mooier kunnen door haakjes de gebruiken i.p.v. schroeven.

 

Klopt zie link:

https://www.amazon.nl/Schichtwert-Wandhouder-geschikt-zelfklevend-schroeven/dp/B09SF9YLDS/ref=asc_df_B09SF9YLDS/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=572282849220&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=16085373222078876330&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9103087&hvtargid=pla-1645587670271&psc=1


Mooi opgelost.👍

Het zou mijns inziens nog iets mooier kunnen door haakjes te gebruiken i.p.v. schroeven.

Dat maakt het ook makkelijker als je hem, om wat voor een reden dan ook, een keer van de muur af moet halen.


Ja dat was ook mijn idee maar ik had ze niet in huis. Dacht tijdelijk even zo maar hij kan er prima op en af en hangt stevig genoeg. Ik laat het zo. 


Ik zou absoluut kiezen voor de 4060 en deze gewoon op de NTU/ONT van de provider aansluiten.

Ik heb enige tijd geleden ook de 4060 @wjb op jou aanraden gekocht.

Het is zonder meer een goede router maar de problemen met deze in combinatie met iptv was dat deze steeds bleef bufferen.

De 4060 inmiddels verkocht en de 7590AX aangeschaft met dezelfde aansluiting en instellingen en nergens last van .

Van mijn zoon die ook een nieuwe 4060 gekocht heeft deze nogmaals bij mij aangesloten en weer dezelfde problemen.

Avm had geen oplossing tot heden.

Gebruik nu 7590 ax v2 voor kamer eerste verdieping FritzBox rep 6000 bedraad en zolder nog een oude 1750 e

Voor mij werkt dit perfect en geen buffering met iptv