Skip to main content

Vandaag de Fritz box 7590 geinstalleerd en dat ging zeer vlot.Geen problemen gehad.Alleen valt me 

wel iets op: In de woonkamer meet ik op 5 meter van het modem slechts 55 tot 65  % wifi, terwijl de oude KPN 12 modem 100 % haalde. Boven heb ik een bedrade KPN repeater staan, die de 100% makkelijk haalt.De Fritz staat op een kast in de hoek van de woonkamer.Hoe zijn jullie ervaringen, is het beter om de Fritz in een bepaalde hoek te plaatsen en/of hoogte?Of moet ik er een repeater bij plaatsen, ik heb er een over.

Ben benieuwd! Mvg, Maarten.

Zou je nog iets meer willen uitleggen?

De 7590 ondersteunt geen AX, de KPN box 12 wel, kan dat het verschil maken?

Wat ook een verschil kan maken zijn de kanalen waarop gewerkt wordt, neem aan dat je die op auto hebt staan in de FB?

Repeaters zijn altijd goed, er is een Fritz app die kan helpen de positie te bepalen.

 

Als laatste, % zegt me niet veel. Het gaat altijd om doorvoersnelheid. Hoe is die? Ook daar kan de FB app bij helpen.


Hier juist andersom ervaren…

fritzbox had hier betere dekking als de kpn box 

fritzbox heeft alleen geen wifi 6 maar dat mag niet uitmaken voor het bereik.


edit:

Aangezien ik een KPN wifi punt overhad heb ik die extra gebruikt.Het signaal is nu 100%.

De KPN box 12 heeft alleen al een krachtig wifi bereik.Dat is bij de Fritz duidelijk minder.Maar het werkt nu uitstekend! Mijn dank voor de adviezen!

 

Mvg, Maarten.