Skip to main content

Hoi,

3 maanden terug overgegaan van DSL naar glasvezel. Daarmee ook overgezet naar de service van KPN. 

internet en TV werken prima. In eerste instantie de telefoon ook. Echter 2 dagen terug is een probleem opgetreden bij de registratie van het telefoonnummer in de fritzbox.

Hieronder het overzicht. Ik heb een SIP user naam en het wachtwoord ingesteld via de kpn servicetools.
 

 

Diagnose laat dit zien:

Heb al geprobeerd met herstarten / telefoonnumer verwijderen en toevoegen. Alles faalt. 

de helpdesk had gisteren ook geen idee waar het aan kon liggen.

Wie weet waar ik het verder moet zoeken?

groet

Jan.

@JanterH , heb (nog) geen idee maar verwijder eerst even je telefoonnummer in bovenstaande afbeelding. Je hebt vanaf nu nog 30 minuten via het menu 'bewerk' : zie de drie puntjes rechtsonder.

Update: ik zie ook nog je mailadres staan! Dit forum is openbaar dus iedereen kan deze gegevens meelezen.

Ps. Ik zie dat je het gelezen hebt 😀 👍


@JanterH , ik ga ervan uit dat een moderator mee leest en tips kan geven. Ik heb ook de FB5790 en kom van XS4ALL (ben niet overgegaan!). XS4ALL is in feite nog mijn telefoonprovider. De invulschermen van mijn 7590 zien er dan ook anders uit. Heeft denk ik te maken met aan wie je technisch gezien 'gekoppeld' bent: KPN of XS4ALL.   


@JanterH , van uitgaand dat het wachtwoord goed is zou het zo, als je het ingevuld hebt, moeten werken.

Alternatief: laat die instellingen door KPN na jou modem pushen. Hiervoor moet je die volgende instelling eens aanzetten, vervolgens worden die instellingen vanuit KPN binnen enkele minuten na het modem overgezet. (Soms helpt een herstart van het modem, om het te bespoedigen.) Als je die Fritz Box verder zelf wilt beheren, dan kun je dit uiteraard vervolgens ook weer uitzetten.

 


@Berrie_Kaas @Joris62 , bedankt voor de input. Ik heb nog steeds een xs4all abonnement, maar voor mij is het nog niet helemaal helder waar ik voor moet kiezen in bepaalde gevallen, ik ben overgezet op glas en op kpn techniek. 

Maar goed in eerste instantie leek alles goed te werken en nu is de voip telefoon niet meer te gebruiken. 

Joris, ik heb die push instellingen altijd al aan staan en dat werkte vanaf begin al niet, ik heb toen zelf het telefoonnummer aangemaakt..

Wanneer ik een check van de telefoonverbinding laat doen krijg ik altijd de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. (Geen idee of dat altijd zo is als je F!B gebruikt.) Misschien is dat een onderdeel van het probleem?

 

Ik heb in de internettoegang van de F!B zowel geprobeerd met KPN als met XS4ALL, dat lijkt ook geen verschil te maken, 

Toch maar weer proberen bij de helpdesk? Of kan ik beter direct een monteursafspraak proberen te maken? Of de wizard voor internet toegang een keer doorlopen?

 


Ja, misschien is het dan het beste nog eens te bellen @JanterH . Maar probeer dan eens rechtstreeks na XS4ALL te bellen: 0203987666.


Ja, misschien is het dan het beste nog eens te bellen @JanterH . Maar probeer dan eens rechtstreeks na XS4ALL te bellen:

@Joris62 klopt helemaal! We zijn technisch overgezet naar KPN maar zijn nog steeds XS4ALL'ers met een eigen helpdesk: 020 398 7666 dus. 

 


@Berrie_Kaas @Joris62 , met behulp van de helpdesk de telefoon weer werkend gekregen. Problemen komen blijkbaar voort uit de overstap van koper naar glas. De voip tool gaf de  verkeerde username weer die bedoeld was voor de koperlijn. had te maken met o.m. nog niet afgesloten orders. (waarom werkte het  dan wel een poosje)

Ligt nog open dat het modem zich blijkbaar niet bij xs4all aanmeld waardoor ze het niet kunnen benaderen, en ik ook geen push updates krijg. 

 


Ligt nog open dat het modem zich blijkbaar niet bij xs4all aanmeld waardoor ze het niet kunnen benaderen, en ik ook geen push updates krijg. 

 

@JanterH, dank je voor deze terugmelding. Toch vreemd; als je een werkende verbinding met XS/KPN hebt moet de HD je modem toch kunnen benaderen, en als je het hebt aangevinkt ook automatisch de updates kunt ontvangen.   

     "Ik heb in de internettoegang van de F!B zowel geprobeerd met KPN als met XS4ALL, dat lijkt ook geen verschil te maken". 

De keuze voor Internetaanbieder KPN of XS4ALL mag (ooit volgens de HD gemeld) geen voor ons verschil uitmaken.