Skip to main content

Ha allen - ik was klant bij XS4ALL en ben een week geleden overgezet naar KPN.

Van XS4ALL had ik een Fritzbox 7590, maar deze staat na de omzetting naar KPN nog steeds op de oude XS4ALL FTTH internet instellingen. De internetverbinding werkt perfect, ik merk geen verschil met een week geleden.

Moet ik de Fritzbox handmatig overzetten naar KPN? Is een kwestie van KPN kiezen uit het “Internet service provider” lijstje in de web interface van de Fritzbox, dus verder niets ingewikkelds. 

Of op XS4ALL laten staan, in de hoop dat er “automagisch” een keer een update komt voor de internet service provider instellingen van de Fritzbox?

Hoor graag jullie advies!

Als u bericht heeft gekregen dan kunt u dit handmatig gaan omzetten. De truc is dat er aan de KPN netwerk zijde nu 2 netwerkprofielen actief zijn. Hierbij staat men eigenlijk te wachten totdat u de omzetting doet en dan gaat het script verder lopen. 

U kunt ook niets doen en dan denk dat ze na verloop van tijd er van uit gaan dat de omzetting aan de FB zijde gedaan is en dan worden de oude netwerkinstellingen opgeheven.


@mdvisser een automatische update door de provider lukt alleen als de Fritzbox daarvoor de juiste instelling heeft (Internet - Aanbiederdiensten). Omdat ik zelf mijn Fritzbox wil instellen, heb ik deze optie niet aangevinkt.

Ik ben destijds van Telfort  naar KPN overgegaan en heb zelf de instellingen gewijzigd.

Eerst even controleren of je het laatste besturingssysteem hebt (Fritz OS 07.29), en dan een backup maken van de instellingen.  

Daarna de instellingen aanpassen aan KPN (Internet - Internettoegang).

Daarna bleek dat KPN de SIP-gegevens had gewijzigd, dus om de telefoonlijn weer werkend te krijgen, moest ik inloggen om de nieuwe gegevens te verkrijgen. Dit kan via Eigen apparatuur instellen en gebruiken.

 

*Admin: linkje toegevoegd


@mdvisser 

Zie deze link voor instelling kpn 

Je zal het even over moeten zetten 

https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/fritzbox-op-de-aansluiting-van-kpn-configureren/

 


Bedankt allen voor de hulp & reacties. Ik heb de fritzbox inmiddels handmatig naar KPN gezet en alles loopt prima.