Skip to main content

Hallo ik heb inmiddels enkele jaren een KPN aansluiting via eeb Experia Box v10
die werkt prima geen probleem. ( heeft een klein DSL stekkertje  telefoon model ) 
Nu heb ik een nieuwe Fritzbox 7590 gekocht en die heeft een grote stekker als DSL ( UTP model )

Omdat ik jaren de ( kleine DSL stekker ) gebruikt heb dacht ik het probleem te kunnen oplossen
met een verloop stekker female rj11 naar rj45 de UTP kabel maar dat blijkt niet te werken ?
krijg een medling dat de DSL niet goed zou zijn ??

Voor wie is dit herkenbaar en als er een oplossing voor is dan hoor ik dat graag !!
alvast dank John3s   
 

In de Fritzbox hoort ook een rj11 naar rj45 kabel te zitten welke zowel past in de Fritzbox als uw ISRA punt. 


Die heb ik er dan helaas niet bij zitten :-)  ik heb 2 stekker verlopen met nummer 060 grijs en 058 zwart
met een female ingang voor een UTP stekker met een kleine Rj11 stekker aan de andere kant.
Ik begrijp uit uw verhaal dat deze dan wel gekocht kunnen worden .. heeft de knp winkel die ?
of weet u toevallig waar ik deze kan kopen ?  


Hi @John3s! Wat ik je kan aanraden is even te kijken op allekabels.nl. Die hebben eigenlijk altijd wel de juiste kabel te koop. Of het op die manier gaat werken kan ik je niet garanderen. 


Hallo allemaal bedankt ik heb zelf een kabeltje gemaakt het modem werkt perfect !!
gr john  


@John3s Indrukwekkend! Kan je nog aangeven welke kabels je hebt gecombineerd of wat je precies hebt gedaan? Voor het geval iemand anders met hetzelfde probleem komt te zitten?


Het kleine stekkertje past zonder problemen in een grote aansluiting.

Ik beide gevallen worden de middelste 2 contacten gebruikt.


Ik heb zelf niets met stroom, met hout kan ik meer😀 dat de twee middelste contacten gebruikt worden
is wel te zien aan de meegeleverde kabels die bij de Fritzbox zitten 😎 de vraag is welke kleuren moeten daar voor gebruikt worden ..

Aan Bram .. uiteraard .. dat ga ik straks even doen maak even wat plaatjes mom graag 

 


Zelf heb ik zo’n kabel gekocht van 1,5 meter, https://www.allekabels.nl/ftp-kabel/7279/1286105/netwerkkabel-cat-6a-sftp.html, aan de ene kant de stekker eraf geknipt en op een zg. varkensnuit stekker gemonteerd, die kan je bij de plaatselijk bouwmarkt scoren of op internet. De blauwe draad van de RJ45 kabel op A op de stekker en de de blauw wit op de B schroeven. Bijkomend voordeel: is afgeschermd tot aan het IS/RA punt. 

 


@John3s Indrukwekkend! Kan je nog aangeven welke kabels je hebt gecombineerd of wat je precies hebt gedaan? Voor het geval iemand anders met hetzelfde probleem komt te zitten?

Hallo Bram

Nogmaals ik heb niets met stroom maar ik kreeg geen DLS signaal op mijn fritzbox

mijn oude DSL aansluiting ( RJ11 ) plugje had de volgende kleuren als bedrading
alle vanaf de voorkant stekker gezien  

blauw/wit – oranje – wit – blauw  
( oude kleuren denk ik maar mijn Kpn aansluiting werkte zo jaren )
om mijn oude dsl stekker heel te houden heb ik een verleng blokje gebruikt ( rj11  2 kanten female )   

Toen een klein kabeltje gemaakt van een nieuwe dsl kabel met de kleuren
( geel – groen – rood - zwart )
De draden ( groen – zwart )  in het midden aangesloten op een UTP stekker

De fritzbox gebruikt de 2 middelste aansluitingen  ( groen – wit )  

en toen werkte mijn aansluiting weer zoals vanouds ..

vr gr john

 


@John3s super bedankt voor de terugkoppeling! 😊