Skip to main content
Antwoord

Fritzbox 7590 problemen met bereik van de 2.4ghz band

• July 5, 2025
  • 7 reacties
  • 114 keer bekeken

Sinds een paar weken geleden heb ik problemen met de 2.4 band van de Fritzbox 7590.
Ik zeg een paar weken, normaliter is dat veel te lang om te accepteren (ik heb een smarthome dus erg afhankelijk van de 2.5 band) maar ik heb dit gedeelte uitgeschakeld en laten overnemen met dezelfde SSID door een andere router in huis.
Van de Fritzbox 7590 gebruik ik nog steeds de 5Ghz band zonder problemen..

Het probleem is dat ik gewoon (sommige) apparaten kan aanmelden bij de 2.4 van de Fritzbox maar het bereik is dan dramatisch. Vandaar ook "sommige” apparaten, de meeste staan gewoon te ver weg.
Op Internet wat informatie gezocht en het schijnt een vaker voorkomend hardware probleem te zijn bij deze Fritzbox dat de antenne/chip van de 2.4 band het na een paar jaar begeeft. En dat is precies waar dit op lijkt. 
Ik huur deze Fritzbox via mn KPN abonnement dus ik denk dat vragen voor vervanging van het modem de juiste oplossing is.  Zijn hier nog andere meningen over?

Beste antwoord door peterSchelli

Hoi, inmiddels (eindelijk) een belafspraak gemaakt en de antenne lijkt inderdaad defect..
KPN heeft me goed geholpen en een nieuwe Fritzbox is onderweg :)

Thx voor de hulp, ook hier!

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 6, 2025

Je huurt dit modem van KPN ​@peterSchelli , dus dan is het omruilen van dit defecte modem voor een vervangend exemplaar een logische vervolgstap. 

Het eenvoudigste is om dit te regelen via een terugbelafspraak.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Voor de volledigheid: 

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@peterSchelli welkom op de KPN Community, ik zie dat ​@Noordzee je van goed advies heeft voorzien, dank daarvoor. Heb je nog contact gehad met de klantenservice en een oplossing gevonden?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 9, 2025

Hoi, nog geen tijd gehad om te bellen. Had het graag via mail of chat opgelost, maar ga ik binnenkort doen. 

Bedankt

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Het kan trouwens ook via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt, maar ook via Facebook of X!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 17, 2025

Hoi, nog geen tijd gehad om te bellen. Had het graag via mail of chat opgelost, maar ga ik binnenkort doen. 

Bedankt

Heb je al een terugbelafspraak gemaakt? 

Je huurt dit modem van KPN ​@peterSchelli , dus dan is het omruilen van dit defecte modem voor een vervangend exemplaar een logische vervolgstap. 

Het eenvoudigste is om dit te regelen via een terugbelafspraak.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Voor de volledigheid: 

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • October 11, 2025

Hoi, inmiddels (eindelijk) een belafspraak gemaakt en de antenne lijkt inderdaad defect..
KPN heeft me goed geholpen en een nieuwe Fritzbox is onderweg :)

Thx voor de hulp, ook hier!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@peterSchelli wat fijn dat je de oorzaak hebt gevonden dan en dat een nieuw modem onderweg is! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben laat het dan weten!