Skip to main content

Hallo allemaal, 

Heb een probleem met fritzbox 7590 ax, als ik hem aansluit krijg ik heel even een IP-adres toegewezen maar geen DNS-server adres, (0.0.0.0) vervolgens wordt de verbinding verbroken.  Kan iemand mij helpen?

Bvd marco

P. S. Heb ook niet de keus voor een kpn profiel voor het maken van een internet verbinding. 

Even een pc of laptop aansluiten op het modem en dan naar Fritz.lan gaan. Je kan inloggen met de admin gegevens op het modem en daarna de wizard starten voor het instellen van het modem op je verbinding 


Ik heb het niet goed omschreven , ik bedoel aanmelden bij de kpn middels een glasvezelverbinding 


Ik heb het niet goed omschreven , ik bedoel aanmelden bij de kpn middels een glasvezelverbinding 

Toch blijft het antwoord het zelfde, de fritzbox moet je via de wizard configureren voor de KPN verbinding en dat doe je zoals omschreven


probeer hem anders eerst even in te stellen met het XS4ALL profiel. dan een firmware update geven, en daarna instellen op het KPN profiel.


Ik heb de laatste update 7.31 internationaal geïnstalleerd, maar het xs4all profiel zit er niet tussen. 


Maar welke stappen heb je nu ondernomen en waar gaat het niet goed? Hoe is de box aangesloten en heb je een lopend abonnementen?


Met de experiabox v.10 (als ik het goed heb), heb ik een internetverbinding. Als ik de fritzbox aansluit krijg ik wel een verbinding maar geen DNS-server toegewezen. 

Logfile gegevens zijn:

05.03.23 13:04:53 Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 10.137.137.214, DNS-server: 0.0.0.0 en 0.0.0.0, gateway: 195.190.228.23, breedband-PoP:195.190.228.23

 

Ik heb alles een herstart gegeven, maar niets lijkt te werken. 


Met de experiabox v.10 (als ik het goed heb), heb ik een internetverbinding. Als ik de fritzbox aansluit krijg ik wel een verbinding maar geen DNS-server toegewezen. 

Logfile gegevens zijn:

05.03.23 13:04:53 Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 10.137.137.214, DNS-server: 0.0.0.0 en 0.0.0.0, gateway: 195.190.228.23, breedband-PoP:195.190.228.23

 

Ik heb alles een herstart gegeven, maar niets lijkt te werken. 

En heb je zoals gevraagd de wizard doorlopen en daar voor de juiste verbinding gekozen KPN DSL/Glas….


Er is iets met je setup.

Ik zou de fritzbox een factory reset geven en dan:

 https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/vrijekeuze/fritz-box-7590/topic/aansluiten/start-installatie/1

 

Kies KPN DSL/Glas zoals boven aangegeven.

 


Met de experiabox v.10 (als ik het goed heb), heb ik een internetverbinding. Als ik de fritzbox aansluit krijg ik wel een verbinding maar geen DNS-server toegewezen. 

Logfile gegevens zijn:

05.03.23 13:04:53 Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 10.137.137.214, DNS-server: 0.0.0.0 en 0.0.0.0, gateway: 195.190.228.23, breedband-PoP:195.190.228.23

 

Ik heb alles een herstart gegeven, maar niets lijkt te werken. 

als je de DNS servers handmatig invult?

 

 


Nogmaals, doe een reset, doorloop de wizard, laat dns settings op automatisch staan en op het tabblad aanbiedersdiensten automatische configuratie aan zetten


Speedmaster: alles al meerdere malen gedaan.

Joey92: Dns-adres ook handmatig al eens ingevuld dat hielp ook niet. 


Het IP adres  10.137.137.214 is volgens mij geen KPN range, gebruik je een VPN…? Hoe is het modem aangesloten op het ISRA punt? Foto…?

 

 


Met een cat-6 kabel op een genexis van kpn. 


10.137.137.214 is geen extern internet adres, het is een intern IP adres uitgereikt bv door de router. Er is dus volgens deze info geen internetverbinding. 

  1. Zit de internetkabel van de genexis in de juiste FB poort? Evt andere poort testen?
  2. En over de reset: heb je een factory reset (systeem/backup/fabrieksinstellingen) gedaan op de FB en daarna de wizard gestart?
  3. Kun je wel KPN Cable profiel kiezen?

 


dat 10.137.137.214 adres kan ook vanaf het IPTV platform afkomstig zijn. maar dat zou de fritzbox nooit moeten krijgen.

probeer eens als je de V10 los gekoppeld hebt om die Genexis NT even 2 min spanningsloos te maken.