Skip to main content
Vraag

Full Stack IPv4 activeren i.v.m. port forwarding Home Assistant server

• November 29, 2025
  • 6 reacties
  • 49 keer bekeken

Hoi,

Ik wil graag Full Stack IPv4 laten activeren op mijn aansluiting.

Ik heb een Home Assistant server draaien achter mijn KPN verbinding en ik heb externe toegang nodig. Port forwarding werkt momenteel niet goed omdat ik achter CGNAT lijk te zitten.

Kunnen jullie Full Stack IPv4 voor mij inschakelen?

Mijn klantnummer en overige gegevens kan ik in een privébericht doorgeven.

Alvast bedankt! 🙏

6 reacties

• November 29, 2025

Ik weet niet precies wat je bedoelt. Maar er is bij KPN op de thuisaansluiting geen CGNAT. En poortforwarding werkt gewoon.

Heb je de term "Full Stack IPv4" van ChatGTP ofzo?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 29, 2025

Bedoel je niet IPV6 Full Dual Stack ​@Ricardo1990 

Zie ook onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/internet/ipv6

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 29, 2025

Kun je een screenshot plaatsen van de forward instellingen van je KPN Box ​@Ricardo1990 ?

• Auteur
  • December 1, 2025

Bedankt heb het al opgelost ik wilde wat instellen chatgpt heeft mw geholpen maar die zij dat ik dit aan kpn moest vragen vandaar. Maar het is gelukt dankje wel

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Ricardo1990, allereerst goed om te lezen dat je al een oplossing gevonden hebt!

Als je nog kans ziet om jouw oplossing te delen, heel graag 😊 Mogelijk zijn andere bezoekers die jouw topic tegen komen daar ook weer mee geholpen, én het kan nuttig zijn om te weten voor andere behulpzame gebruikers zoals bnh, Marlon en JanD hier in jouw topic.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

Men kan in dit topic heel goed zien, hoe ChatGPT hallucineert en dingen door mekaar haalt.

Er is geen Full Stack IPv4, wel Dual Stack of IPv4 en IPv6.

Er is geen CGNAT op KPN vast internet, ook niet op KPN mobiel internet, wel Dual Stack Lite, deze is van toepassing op KPN mobiel internet. Gebruiker krijgen op IPv6-netwerk IP4 via IPv4-in-IPv6-tunnel, deze is niet vergelijkbaar met CGNAT maar kent vele beperkingen, de CGNAT ook heeft.