Skip to main content
Beantwoord

Functie tijdsbudget bij ouderlijk toezicht herstellen?

• July 3, 2025
  • 7 reacties
  • 70 keer bekeken

Spijtig dat bij ouderlijk toezicht de functie tijdsbudget is verdwenen. Het argument 'verdwenen, want deze functie wordt niet ondersteund' klinkt als een cirkelredenering. Ik wil deze functie graag weer terugkeren. Het is de beste manier om internetgebruik door kinderen met wisselende dagindeling te managen. 

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Hans 12 Box,

De tijdsbudget functie is uit de webinterface gehaald omdat deze niet goed werkte. We zijn wel van plan om deze functie terug te brengen. Dit zal dan waarschijnlijk via het onderdeel 'Wifinetwerk beheren' in de MijnKPN app zijn. Wanneer dit dan komt is echter op dit moment nog niet bekend. Houd hiervoor onze Product Updates in de gaten!

7 reacties

• July 3, 2025

Hallo ​@Hans 12 Box 

Die functie zit er zo te zien nog wel in volgens het kennisbank artikel voor modem met KPN software maar is op dit moment niet vanuit dat menu te benaderen, het zou later ook weer terug moeten komen op die plek.
Je kan het zo per apparaat instellen:

Ouderlijk toezicht per apparaat instellen

1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Vul je wachtwoord in en klik op inloggen.
  3. Klik links op Thuisnetwerk
  4. Klik in de bovenrij op Verbonden apparaten
  5. Je komt op de pagina met het overzicht van alle met jouw modem verbonden apparaten.
  6. Zoek in de lijst het apparaat waar je filtering op wilt instellen. Klik op het potloodicoon ervoor (groene blok).
  7. Er verschijnt een pop-up:

Ga op deze pop-up naar het tabblad Ouderlijk toezicht. In het uitvouwmenu kun je dezelfde keuzes maken als bij de hoofdinstellingen, én eentje extra. Je kunt hier dus kiezen voor altijd blokkeren, altijd toestaan en tijdschema. Als je kiest voor tijdschema stel je dat vervolgens op dezelfde manier in als bij de hoofdinstellingen. 

Ouderlijk toezicht op basis van tijdbudget

De vierde optie die je hier hebt is blokkeren op basis van tijdbudget. In de volgende update voor de Box 14 en de daarna volgende voor de Box 12 zal deze optie ook beschikbaar zijn vanuit de hoofdinstellingen onder Beveiliging > Ouderlijk toezicht.

Kies je voor Tijdbudget, dan krijg je dit te zien:

Je kunt vervolgens voor elke dag instellen hoeveel uur het apparaat op internet mag. Dit doe je door eerst het schuifje voor ‘Dagelijkse limiet toepassen’ aan te klikken zodat deze groen wordt. Vervolgens kun je voor elke dag van de week een aantal uur instellen. Dit doe je door te klikken op het groene rondje en dan te slepen. Er verschijnt een groen bolletje boven die het aantal uur aangeeft. Als je alle dagen naar keuze hebt ingesteld, bevestig dit onderaan met de blauwe knop Toepassen. 

Bron:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 5, 2025

Dankjewel, GESP,

De modaliteiten die je laat zien, zijn mij bekend. Probleem is dat na de laatste update van KPN Box12, in de pop-up, hoe ik oudelijk toezicht ook benader, de vierde optie ‘op basis van tijdsbudget blokkeren’ verdwenen is. En die optie is precies wat ik mis. en die ik in de volgende update graag terugzie. 

Nog mooier zou zijn als de opties ‘tijdsschema’ en ‘tijdsbudget’ tegelijk in gesteld kunnen worden. Dan geef ik mijn kinderen tussen bijvoorbeeld 15:00 en 22:00 uur 2,5 tijd om op internet te gaan.

Toekomstmuziek?  

• July 5, 2025

Hallo ​@Hans 12 Box 

Dat is inderdaad niet handig als het nu helemaal verdwenen is, misschien kan ​@Erik van KPN hier iets over zeggen, die plaatst de product updates van de Box 12 vaak.

• July 5, 2025

Bij de v10 zit die er wel in.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 7, 2025

Hi ​@Hans 12 Box,

De tijdsbudget functie is uit de webinterface gehaald omdat deze niet goed werkte. We zijn wel van plan om deze functie terug te brengen. Dit zal dan waarschijnlijk via het onderdeel 'Wifinetwerk beheren' in de MijnKPN app zijn. Wanneer dit dan komt is echter op dit moment nog niet bekend. Houd hiervoor onze Product Updates in de gaten!

• July 7, 2025

Hi ​@Hans 12 Box,

De tijdsbudget functie is uit de webinterface gehaald omdat deze niet goed werkte. We zijn wel van plan om deze functie terug te brengen. Dit zal dan waarschijnlijk via het onderdeel 'Wifinetwerk beheren' in de MijnKPN app zijn. 

Maar ook gewoon via de webinterface toch?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dat zullen we even moeten afwachten tot de functie weer beschikbaar komt ​@Marlon92 🙂