Skip to main content
Beantwoord

Gaan wachtwoorden verloren als ik het modem reset?

  • 25 August 2024
  • 2 reacties
  • 72 keer bekeken

Vraagje, als ik mijn modem reset, gaan dan mijn wachtwoorden verloren? wifi wachtwoorden, inloggen op de modem enz.

Reset je modem (Experia Box of KPN Box)

Goed om te weten: reset je het modem? Dan worden alle instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. En verlies je de persoonlijke wijzigingen die je hebt gedaan. Dan kan het zijn dat je producten die op je modem zijn aangesloten nog een keer moet aansluiten. Zoals een smart thermostaat.

Aldus: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box

Dus als je dingen hebt aangepast na gebruik, worden die gereset. Dus ook Wifi SSID's en keys. 


Reset je modem (Experia Box of KPN Box)

Goed om te weten: reset je het modem? Dan worden alle instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. En verlies je de persoonlijke wijzigingen die je hebt gedaan. Dan kan het zijn dat je producten die op je modem zijn aangesloten nog een keer moet aansluiten. Zoals een smart thermostaat.

 

Er is een uitzondering voor de wifi-gegevens. De SSID en wifiwachtwoord worden online (veilig) opgeslagen in het KPN systeem. Bij een reset en bij een nieuw modem worden ze automatisch teruggeplaatst. Zo hoef je niet steeds al je apparaten langs om de wifi opnieuw te koppelen.

Andere persoonlijke instellingen zoals port-forwards en toegewezen ip-adressen verdwijnen wel.


Reageer