Skip to main content

Op mijn ExperiaBox met software V12.C.23.04.39 geeft mijn gast netwerk steevast alleen maar een 5 GHz signaal, dus geen 2.4 GHz signaal. De hoofd wifi en de extra wifi geven wél correct een signaal in beide banden.

Ik heb de wifi al verschillende malen opnieuw ingesteld en ook het modem uit/aan gezet, maar het 2.4 GHz signaal van de gast wifi blijft ontbreken.

Ik gebruik nu de extra wifi als gast wifi. Dat werkt op zich goed, maar het lijkt erop dat apparaten die op deze extra wifi zijn aangesloten niet geisoleerd zijn zoals dat bij de gast wifi wél het geval is. Niet zo erg voor een tijdelijke oplossing, maar het zou wel mooi zijn als het probleem met de echte gast wifi snel wordt verholpen.

Mogelijk interessante extra informatie: Volgens de instellingen in de Experiabox zelf, gebruikt deze in de 2.4GHz band wifi kanaal 11, maar met een wifi analyzer zie ik dat mijn Experiabox ook nog kanaal 1 gebruikt. Dat lijkt me niet de bedoeling. De op kanaal 1 uitgezonden wifi heeft een hidden SSID, maar aan het MAC adres kan ik zien dat het weldegelijk van mijn Experiabox komt.

Ik kijk uit naar de bugfix. Mochten er meer info nodig zijn van mijn kant, dan hoor ik dat graag.

Welk modem heb je precies @Hammer_NL , want een Experiabox kan de V8, V9, V10 of V10a zijn.

De software die jij noemt lijkt bij een KPN Box12 te horen.

 


Beste @Nomen Nominandum 

Excuses, het heet inderdaad geen Experiabox meer zie ik. Ik heb een KPN Box 12. Ik zal het aanpassen in mijn eerste bericht.

Edit: Mijn eerste bericht aanpassen lijkt niet meer te kunnen helaas.


Het heet inderdaad geen Experia Box meer, Hammer, maar geeft niet, we snappen wat je bedoelt :)

Eerst even, kort, twee andere dingen: 

  • Extra wifi is inderdaad niet geïsoleerd. Deze is bedoeld als een tweede wifinetwerk dat je kunt inzetten voor apparaten die je specifiek op 2.4 GHz zou willen zetten, of die je om een andere reden wel apart zou willen houden van de hoofdwifi. Maar die je wel binnen hetzelfde netwerk wilt houden. Bijvoorbeeld een oudere wifiprinter die niet goed overweg kan met 5 GHz. Dan kun je extra wifi instellen, daarop de 5 GHz uitzetten, en de printer daarmee verbinden. Maar dan zit de printer nog wel gewoon bruikbaar in je eigen netwerk.
  • Het hidden netwerk is backhaul die gebruikt wordt voor communicatie met Wifipunten als je die hebt. Het SSID is ook actief als je geen Wifipunten hebt, maar wordt dan verder niet actief gebruikt. 

 

Dan, het niet werken van de 2,4GHz. Herstarten heb je al gedaan geef je aan. Heb je ook al een reset geprobeerd?


@Erik_ Dank voor je reactie. Dat van die backhaul (ik heb inderdaad wifi punten) wist ik niet. Weer wat geleerd 👍

Wat bedoel je precies met een “reset”? Ik zie de volgende knoppen:

  • Herstart apparaat (al herhaaldelijk gedaan dus)
  • Reset dit apparaat (doe ik liever niet, want dan ben ik alles kwijt)
  • Reset wifi
  • Herstart thuisnetwerk
  • Reset thuisnetwerk

PS: Goeie quote ;-)


Heb van alles (zie bovenstaande geprobeerd).De Kpn gebeld en langs geweest.ze kunnen niets voor me doen. Met de update op 8 december ben ik alles kwijt. experian Box 12. inloggen kan ook niet.

printer thermostaat alles ligt eruit. Wat een service. wie help me als de KPN niets kan doen.

misschien een nieuwe experian Box 12


Beste @sjac ,

Het is onwaarschijnlijk dat je geholpen wordt wanneer je je probleem bij een, waarschijnlijk, ongerelateerde vraag post.

Ik adviseer je om je eigen, nieuwe vraag te beginnen, en duidelijk te omschrijven wat er aan de hand is. Succes!


@Erik_ Dank voor je reactie. Dat van die backhaul (ik heb inderdaad wifi punten) wist ik niet. Weer wat geleerd 👍

Wat bedoel je precies met een “reset”? Ik zie de volgende knoppen:

  • Herstart apparaat (al herhaaldelijk gedaan dus)
  • Reset dit apparaat (doe ik liever niet, want dan ben ik alles kwijt)
  • Reset wifi
  • Herstart thuisnetwerk
  • Reset thuisnetwerk

Hammer, ik zie dat ik hier niet weer op gereageerd heb, wat ik wel dacht gedaan te hebben. Mijn excuses!

Ik bedoelde de tweede optie. Dus inderdaad een volledige reset van het modem. Ben je inderdaad alles kwijt, maar verwijdert ook eventuele onder water ongeregeldheden die ontstaan kunnen zijn.

 

Speelt het probleem op dit moment nog steeds, of heb je het weten op te lossen?


Hoe staat het er op dit moment voor @Hammer_NL?