Op mijn ExperiaBox met software V12.C.23.04.39 geeft mijn gast netwerk steevast alleen maar een 5 GHz signaal, dus geen 2.4 GHz signaal. De hoofd wifi en de extra wifi geven wél correct een signaal in beide banden.
Ik heb de wifi al verschillende malen opnieuw ingesteld en ook het modem uit/aan gezet, maar het 2.4 GHz signaal van de gast wifi blijft ontbreken.
Ik gebruik nu de extra wifi als gast wifi. Dat werkt op zich goed, maar het lijkt erop dat apparaten die op deze extra wifi zijn aangesloten niet geisoleerd zijn zoals dat bij de gast wifi wél het geval is. Niet zo erg voor een tijdelijke oplossing, maar het zou wel mooi zijn als het probleem met de echte gast wifi snel wordt verholpen.
Mogelijk interessante extra informatie: Volgens de instellingen in de Experiabox zelf, gebruikt deze in de 2.4GHz band wifi kanaal 11, maar met een wifi analyzer zie ik dat mijn Experiabox ook nog kanaal 1 gebruikt. Dat lijkt me niet de bedoeling. De op kanaal 1 uitgezonden wifi heeft een hidden SSID, maar aan het MAC adres kan ik zien dat het weldegelijk van mijn Experiabox komt.
Ik kijk uit naar de bugfix. Mochten er meer info nodig zijn van mijn kant, dan hoor ik dat graag.