Skip to main content

Hallo!

Ik probeer op mijn KPN Box 12 modem het gastnetwerk aan te zetten met de nieuwe modem GUI. Door op de schakelaar te klikken lijkt hij aan te staan, als ik daarna echter van tab wissel en weer terug naar het gastnetwerk tab ga staat hij uit (of wanneer ik ververs).

Het aanzetten lijkt dus te mislukken maar zie nergens waarom. Ook kan ik de logs niet meer terugvinden met de nieuwe GUI. Ideeën? 

 

Vervolgens:

 

Hier is het inmiddels gelukt! Een reset van het modem + het aanzetten van het gastnetwerk via Firefox was voor mij de oplossing!

Loste het probleem op! Via mijnmodem.kpn gekozen voor ‘Reset dit apparaat’. Dank M. Janssens.


@Marcia van KPN Is er al zicht op een firmware update of een work-around? Mijn modem resetten doe ik liever niet te vaak (omdat je de configuratie niet kunt backuppen/herstellen). Als dit niet wordt opgelost, overweeg ik over te stappen op de Fritz!Box. Daar kun je in ieder geval de configuratie bewaren...


Op dit moment heb ik daar nog geen informatie over! Ik zou toch eens een rest adviseren en dan een andere browser gebruiken en/of in je standaardbrowser de cookies/cache verwijderen. Dat lijkt tot dusver voor iedereen te werken.

 


@Marcia van KPN Dank je. Wel jammer, maar na een reset kan ook ik het gastnetwerk aanzetten. 


Reageer