Skip to main content

Ik ben recent overgestapt van Ziggo naar KPN en wil op dit forum graag mijn ervaringen delen. Zowel positief als negatief. Ik moet (helaas) aftrappen met de eerste ervaringen met de KPN box 12 (V12.C.24.05.08). Toen ik deze in gebruik nam wilde ik graag gebruik maken van zowel het Gastnetwerk als het Extra wifinetwerk. Hierbij kwam ik er al snel achter dat dit niet meer werkt nadat je deze een aantal keer uit en weer aan hebt gezet. Je kon de schakelaar voor een van deze netwerken omzetten totdat je een ons weegt maar zonder resultaat. Zowel Gast als Extra bleven plat. (terwijl ze het in eerste instantie bij het aanzetten wel deden) Uit een post van 6 maanden geleden kan ik opmaken dat dit geen nieuw probleem is en het stemt mij dan ook niet bepaalt positief dat ik hier 6 (!) maanden later nog steeds tegenaan loop. Het advies van KPN: de KPN box 12 resetten. Nadat ik dit had gedaan (harde reset) was het probleem opgelost (finger crossed). Vraag blijft waarom dit noodzakelijk was? Tweedehands modem?

Beste ​@arnoldo je krijgt nooit een ‘nieuw’ modem van KPN, was bij Ziggo niet anders.

Als klanten een abo opzeggen, gaat de modem retour KPN, wordt nagezien en weer opnieuw uitgegeven.

Bij sommige firmwareversies van de KPN Box12 is het ‘verplicht’ eerst het modem-wachtwoord aan te passen naar een eigen wachtwoord en tevens de wifinaam (SSID) aan te passen en het bijbehorende wifi-wachtwoord aan te passen. Dit omwille van de veiligheidseisen die KPN stelt voor haar netwerk.

Als dat gebeurd is komen de mogelijkheden voor de gastwifi en extra wifi optimaal vrij.

Succes.

Hi Jan,

Dank voor je reactie. Op zich heel duurzaam om gebruikte modems uit te geven, maar die moeten dan wel gewoon werken. Eigen SSID’s en wachtwoorden aanmaken is precies wat ik had gedaan. Vervolgens, alle wireless apparatuur aan een wifi netwerk toegewezen en toen begonnen de problemen. Het zou handig zijn wanneer deze opstartproblemen door KPN erkent en vooraf gecommuniceerd worden. Nu moest ik het zelf uitvogelen.

Hallo ​@arnoldo, het geen dat jij beschrijft kan ook komen doordat bij het updaten van de software ergens iets niet helemaal goed is gegaan. Een reset van het modem is dan de oplossing. 
Het kan ook dat er wel sprake is van een bug in de software, vandaar dat ik ook het signaal doorgeeft aan de mensen die zich bezig houden met de ontwikkeling van de modem software. 

Overigens is het zeker niet zo dat alle modems standaard al een keer gebruikt zijn. Daarnaast staat het verplicht moeten aanpassen van het inlogwachtwoord (wat alleen bij de v10 zo is) volkomen los van het wel of niet kunnen aanpassen van instellingen in het KPN modem. 

Overigens is het zeker niet zo dat alle modems standaard al een keer gebruikt zijn. Daarnaast staat het verplicht moeten aanpassen van het inlogwachtwoord (wat alleen bij de v10 zo is) volkomen los van het wel of niet kunnen aanpassen van instellingen in het KPN modem.

Beste ​@Jeroen van KPN , ik ben zo vrij het niet met je eens te zijn.

Mijn persoonlijke ervaring is, dat je pas bepaalde instellingen binnen de modem aan kon passen nadat je eerst je modemwachtwoord en SSID + wachtwoord aanpaste bij een KPNBox12, ik meen dat ik toen firmwareversie iets met 60 er in had. Dit deed KPN om veiligheidsredenen.

Of het bij de nieuwere firmwareversies niet meer vereist is weet ik niet, want ik gebruik nu de V10.

Je kreeg bij de 1e inlog zelfs een dringende waarschuwing dat je eerder genoemde inlogs moest aanpassen om verder te kunnen werken.

Reageer