Skip to main content
Antwoord

Gastnetwerknaam wordt automatisch gewijzigd na update KPN Box 12

• May 14, 2025
  • 2 reacties
  • 53 keer bekeken

Wij gebruiken allemaal compleet verschillende namen voor alle Wifi netwerken in huis. Dus ook voor het Gast netwerk.

Inmiddels is er al weer een update op de KPN Box 12 geweest die er voor zorgt dat de naam van het Wifi Gastnetwerk verandert wordt naar de naam van het eigen Wifi, maar dan met de toevoeging Gast. 

Andere instellingen zoals het wachtwoord blijven hetzelfde. Maar resultaat is uiteraard dat het onbruikbaar wordt.

Nee, de oplossing is niet om dan maar het <Standard Wifi naam>+Gast als naam te gebruiken.

De 1e keer dacht ik er niet zo veel van, maar als je gasten klagen als je zelf niet de mogelijkheid hebt om te checken en fixen wordt het vervelend (ook omdat ik het zelf niet gebruik als ik gewoon thuis ben).

Kan de update van gastwifi naam uit de KPN Box updates gehaald worden ?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Draadjesdata en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat de wifinaam plotseling aangepast wordt inderdaad, dus goed dat je dit meldt. 

Ik neem de feedback mee naar de ontwikkelaars. Is het inloggen op de webinterface van de Box 12 en het gastennetwerk weer de naam te geven die het eerder had wel gelukt inmiddels? 
Zo niet, laat het dan gerust weten. Dan denk ik mee. 🙂 Bedankt ook voor het melden!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 16, 2025

Hi ​@Draadjesdata en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat de wifinaam plotseling aangepast wordt inderdaad, dus goed dat je dit meldt. 

Ik neem de feedback mee naar de ontwikkelaars. Is het inloggen op de webinterface van de Box 12 en het gastennetwerk weer de naam te geven die het eerder had wel gelukt inmiddels? 
Zo niet, laat het dan gerust weten. Dan denk ik mee. 🙂 Bedankt ook voor het melden!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 19, 2025

Inloggen op de box is gelukt en de naam heb ik inderdaad weer teruggezet. Het gaat er puur om dat deze niet weer overschreven wordt bij een update. Dank.