Skip to main content

IK ben onlangs overgestapt van de 7490 naar de 7590 omdat de eerst genoemde wat stabiliteitsproblemen had. Alles werkt goed maar in het Netwerk overizhc staan geen apparaten bij de lijst actieve verbinden. Bij de niet actieve verbindingen (idle) staan ze wel allemaal. En toch werken ze allemaal wel.

Ter info ik maak geen gebruik van de Wifi van de FB en heb een switch op één LAN poort aangesloten.

@Wilco7 Hoe heb je het precies aangesloten dan? Loopt alles via die ene switch en wat voor merk en type is dat dan?


Alles loopt via die ene switch (Linksys LGS116P) die is aangesloten op LAN1 van de FB. Op dezelfde manier als toen ik de 7490 nog had staan.

Vanaf de switch gaat het naar een patchpanel en (Unifi) Wifi AP's.


Ik vermoed dat de 7590 de signalen die via de switch komen niet helemaal goed verwerkt in het overzicht. Is wel een (klein) zwak puntje van AVM. Ik heb hier aan LAN 1 een Netgear GC110 waarna alles het netwerk ingaat. In het Mesh overzicht klopt er ook van alles niet. Diverse switches (4 stuks) en ap’s (2x) worden wel weergegeven maar niet in de juiste volgorde. Het werkt verder allemaal perfect en het is alleen een visueel dingetje. 

Welke FW draai je?


De laatste 7.56. Zoals ik al zei, alles werkt wel gewoon, maar vind het vreemd omdat de oude router er kennelijk geen probleem mee had.


Ik draai ook de 7.56 op mijn 4060. Het is echt een ding van AVM. De app geeft het ook vaak niet juist weer. Meer dan een keer opnieuw opstarten kun je niet doen.Â