Skip to main content
Beantwoord

Geen enkele TCP poort is extern bereikbaar ondanks instellen Port Forwarding

• January 9, 2026
  • 4 reacties
  • 83 keer bekeken

Mijn modem heeft een publiek IPv4-adres en port forwarding is correct ingesteld, maar geen enkele inkomende TCP-poort (zoals 22, 5001 of 2222) is extern bereikbaar. Kunnen jullie bevestigen of KPN inkomend verkeer op netwerkniveau blokkeert of filtert?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@AduMensah, welkom op onze community! Is het gelukt met de tip die ​@Marlon92 gaf?

We hebben hier ook een handig topic over!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• January 9, 2026

Poort forwarding werkt gewoon. Laat je internet ip adres leeg?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 10, 2026

Ik heb een Synology NAS thuis en ik wil deze graag van buitenaf kunnen bereiken.

Daarom heb ik port forwarding ingesteld, waarbij ik het externe IP-adres heb ingevuld en als doel-IP het interne IP-adres van mijn NAS.

Ik had verwacht dat ik via websites zoals yougetsignal.com kon testen of bepaalde poorten — zoals poort 22, 50001 of 2222 — openstonden. Maar deze lijken gesloten te zijn. Vandaar mijn vermoeden dat het niet werkt. Ik zal de internet ip adres vakje leeg laten en opnieuw testen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 12, 2026

​@Marlon92 

Dank voor de bevestiging. Kunt u dan verklaren waarom geen enkele inkomende TCP-verbinding (22, 5001) mijn modem of NAS bereikt, ondanks correct ingestelde port forwarding, een publiek IPv4-adres en actieve services? Er komt aantoonbaar geen verkeer door.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 13, 2026

Hoi ​@AduMensah, welkom op onze community! Is het gelukt met de tip die ​@Marlon92 gaf?

We hebben hier ook een handig topic over!

Â