Skip to main content
Beantwoord

Geen enkele TCP poort is extern bereikbaar ondanks instellen Port Forwarding

• January 9, 2026
  • 4 reacties
  • 39 keer bekeken

Mijn modem heeft een publiek IPv4-adres en port forwarding is correct ingesteld, maar geen enkele inkomende TCP-poort (zoals 22, 5001 of 2222) is extern bereikbaar. Kunnen jullie bevestigen of KPN inkomend verkeer op netwerkniveau blokkeert of filtert?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@AduMensah, welkom op onze community! Is het gelukt met de tip die ​@Marlon92 gaf?

We hebben hier ook een handig topic over!

4 reacties

• January 9, 2026

Poort forwarding werkt gewoon. Laat je internet ip adres leeg?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 10, 2026

Ik heb een Synology NAS thuis en ik wil deze graag van buitenaf kunnen bereiken.

Daarom heb ik port forwarding ingesteld, waarbij ik het externe IP-adres heb ingevuld en als doel-IP het interne IP-adres van mijn NAS.

Ik had verwacht dat ik via websites zoals yougetsignal.com kon testen of bepaalde poorten — zoals poort 22, 50001 of 2222 — openstonden. Maar deze lijken gesloten te zijn. Vandaar mijn vermoeden dat het niet werkt. Ik zal de internet ip adres vakje leeg laten en opnieuw testen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 12, 2026

​@Marlon92 

Dank voor de bevestiging. Kunt u dan verklaren waarom geen enkele inkomende TCP-verbinding (22, 5001) mijn modem of NAS bereikt, ondanks correct ingestelde port forwarding, een publiek IPv4-adres en actieve services? Er komt aantoonbaar geen verkeer door.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 13, 2026

Hoi ​@AduMensah, welkom op onze community! Is het gelukt met de tip die ​@Marlon92 gaf?

We hebben hier ook een handig topic over!

Â