Skip to main content

Ik heb mijn experiabox V10 gereset en na het resetten branden alle lampjes op de box weer groen. Maar ik heb geen internet meer en ik kan mijn experiabox ook niet via de bekabelde verbinding bereiken op Https://192.168.2.254/.2. 

http://192.168.2.254 hiermee lukt het vast wel.


Hoi Joep,

Bedankt voor je reactie, maar dat lukt ook niet.


Wat zegt ie dan?


Hoi Joep,

Bedankt voor je reactie, maar dat lukt ook niet.

Heeft u het al vanaf verschillende apparaten geprobeerd? Heeft u vaste ip adressen ingesteld op uw apparaten? 


Deze site is niet bereikbaar

 


Hoi Nick83,

Ja dat heb ik ook geprobeerd


Nick83, nee ik heb geen vast ip adres


Deze site is niet bereikbaar

 

Met welke foutmelding erbij? ‘Deze site is niet bereikbaar’ kan van alles betekenen.


Hi @Louis P., welkom hier. 

Wat gebeurt er wanneer je je modem opnieuw reset door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan? 


Hoi NHendriks,

De zin daaronder is: Het duurt te lang voordat 192.168.2.254 reageert


Hoi @Alex_P , dan gaan alle lampjes uit en start die geleidelijk weer op. Er branden nu 4 lampjes groen


Hmm. Kan je op een Windows-computer de Command Prompt openen en deze tekst intoetsen: ‘ipconfig’? Uiteraard zonder de aanhalingstekens. Wat staat er bij ‘default gateway’? Let niet op de cijfers die bij mij staan, die wijken af van wat een Experiabox standaard doet.

 


Sorry @NHendriks , maar hoe open je ook alweer de command prompt in Windows 10?🙈


Ik heb command prompt gevonden. Er staat 192.168.1.254

Maar dit adres heb ik ook al geprobeerd en ook geen experiabox gevonden


Dat ie dat als gateway pakt na een reset lijkt het erop dat het oorspronkelijk een zakelijke V10 is, bedoeld voor KPN EEN MKB, of van nog eerder OPIB of iets dergelijks.

Monteursreset is een optie maar dan gaat ie bij de eerste de beste factory reset alsnog terug naar die zakelijke firmware. Denk dat een modemwissel dan verstandiger is, hiervoor is het van belang dat je je profiel volledig invult. @Alex_P hoe denk jij hierover?


@NHendriks , ik kan je niet helemaal volgen. Wat betekent dat nu in gewoon Nederlands. Heb ik in het verleden een verkeerde modem gekregen?


@NHendriks , ik heb mijn profiel nu volledig ingevuld. Wat is nu de volgende stap?


 

Monteursreset is een optie maar dan gaat ie bij de eerste de beste factory reset alsnog terug naar die zakelijke firmware. Denk dat een modemwissel dan verstandiger is, hiervoor is het van belang dat je je profiel volledig invult. @Alex_P hoe denk jij hierover?

Misschien is het bij zakelijke firmware anders,Maar toen een telfort v10 naar kpn firmware liet overzetten met een monteursreset blijf hij netjes hangen op KPN firmware,Ook na een reset.


@NHendriks , ik kan je niet helemaal volgen. Wat betekent dat nu in gewoon Nederlands. Heb ik in het verleden een verkeerde modem gekregen?

Je hebt mogelijk een modem met een verkeerde softwareversie gekregen.

Dit is de monteursreset:

Druk tegelijktijdig de herstel toets en de resetknop ingedrukt totdat het power lampje uitgaat,Het modem haalt dan de juiste software op.


@martijn197108 , bedankt voor je reactie. Ik heb de monteursreset uitgevoerd. Ik zie dat ik inmiddels wel weer internet heb via de bekabeling. Maar ik kan mijn WiFi niet bereiken. Ik kan de modem nog steeds niet vinden via internet zodat ik mijn persoonlijke instellingen kan wijzigen


Hoi @Alex_P , dan gaan alle lampjes uit en start die geleidelijk weer op. Er branden nu 4 lampjes groen

En werkt het internet nu weer?
 

@NHendriks , ik kan je niet helemaal volgen. Wat betekent dat nu in gewoon Nederlands. Heb ik in het verleden een verkeerde modem gekregen?

Ja, daar lijkt het inderdaad wel op. Het advies van onze monteur lijkt ons een goed idee, dus ik heb bij deze een omruilafspraak voor een nieuw modem voor je aangevraagd bij onze afdeling Logistiek. Zij beoordelen de aanvraag en bij akkoord, ontvang je meer informatie per e-mail en SMS.

Bedankt voor jullie hulp, guys! :ok_hand_tone4:


@Shyrin_ , bedankt voor je reactie. Ik heb nu idd internet via de bekabeling en ik ontvang tv. Ik heb alleen nu niet de beschikking over wifi. Ik kan ook nog steeds niet de modem via internet vinden om mijn persoonlijke instellingen aan te passen.

 


Ik heb mijn computer opnieuw opstarten en toen vond ik de modem wel terug onder 192.168.2.254. Nu heb ik mijn persoonlijke instellingen ook weer kunnen aanpassen en heb ik weer wifi


Top!

Ik zou het modem dan nu ook absoluut niet omruilen,Straks krijg je de box 12 en die is toch wel behoorlijk slechter dan de v10.


Fijn, helemaal opgelost dus! :clap_tone4::heavy_check_mark: