Skip to main content

Ik heb een extra Wifi Netwerk aangemaakt van 2,4 GHz door het schuifje naar rechts te verplaatsen en op te slaan.

Bij het kiezen van het juiste modem netwerk komt ook netjes ExtraWifi2G te staan met daarachter verbonden.

Ga ik echter naar een willekeurige website, komt ineens de melding internet niet beschikbaar/ geen toegang.

Ik heb ook een weerstation die alleen op 2,4 GHz draait en die ziet wel de verbinding en geeft ook aan verbonden, maar als het apparaat verder contact zoekt komt de melding geen internetverbinding.

De klantenservice kan niet meekijken want die krijgen geen toegang tot het modem.

Kan jij of iemand anders me helpen met een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.

Groeten, John

Ik weet niet eens wat dat is, en zelfs niets op welke manier ik daar kan komen

Dan kunnen we wel stellen dat dat het probleem niet is. Ik vind het een heel gek probleem en ik weet oprecht niet waardoor dit komt en hoe we dit zouden kunnen oplossen.

Voor de zekerheid zou ik graag een kijkje achter de schermen nemen. Kijken of ik daar nog iets geks zie wat mijn collega van de telefoon over het hoofd gezien heeft. Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

Hoi Denise, profiel aangevuld

Ik heb het modem vanuit ons een reset gegeven, hopen dat dit helpt. Zo niet, dan moeten we kijken naar een andere oplossing.

Hoi Denise,

Helaas helpt niets.  De extra wifi was in het modem nu uitgeschakeld.

na inschakeling nog steeds de melding geen internet verbinding

Hoi Denise,

Dat Extra WiFi heeft wel een andere naam. U kunt met dat andere netwerk wel verbinding maken met uw mobiel? 

hoi, het is misschien een wat ouder apparaat? maar zet eens in het balkje genaamd ‘’2.4 GHz wifistandaard’’ b,g,n en sla dit op, misschien vind het apparaat het netwerk dan wel, je kunt ook het 5GHz wifistandaard op a.n.ac zetten als alleen het 2.4 GHz wifistandaard niet werkt op b,g,n.

Hoi Denise,

Dat Extra WiFi heeft wel een andere naam. U kunt met dat andere netwerk wel verbinding maken met uw mobiel? 

Nee dat werkt ook niet, geen internet toegang

hoi, het is misschien een wat ouder apparaat? maar zet eens in het balkje genaamd ‘’2.4 GHz wifistandaard’’ b,g,n en sla dit op, misschien vind het apparaat het netwerk dan wel, je kunt ook het 5GHz wifistandaard op a.n.ac zetten als alleen het 2.4 GHz wifistandaard niet werkt op b,g,n.

2,4 GHZ op b,g,n, gezet, geen resultaat.

daarna 5 GHZ op a.n.ac gezet helpt ook niet, krijg ook trouwens b.g.n. niet meer verwijderd.

Ter aanvulling, internet radio werkt ook niet evenals het weerstation niet

Misschien is dit nog van invloed?

Vanmorgen bedraad een speedtest gedaan, heb glasvezel 1gb.

Speedtest gaf aan:

Download 523.4

Upload 915

Ook nog even een acces point geleend, deze aangesloten op de LAN verbinding, geeft eerst knipperende 2,4 GHz en 5 Ghz lampjes en toen de internetradio en weerstation hieraan gekoppeld.

Ze werken toen, maar het was van korte duur.

Na ongeveer 5 minuten geen knipperende lampjes meer van de acces point en ook geen verbinding meer op de 2,4 ghz apparaten. 

De bekabelde snelheid is wel lager dan je zou mogen verwachten bij een 1 Gbit/s abonnement. Hiervoor kan ik je aanraden dit artikel door te nemen: Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check!.

Maar dit staat verder los van het probleem met 2.4 GHz dat jij ervaart. Het vreemde is dat je het probleem ook ervaart met een geleende access point. Dit doet vermoeden dat er iets in de verbinding of het modem niet goed gaat. Ik ga even kijken of ik hier een oplossing voor kan verzinnen. Ik kom erop terug.

@Colargol1 Ik heb je een privébericht gestuurd.

Hoi Denise,

Bedankt voor de service. Het is nu opgelost.

Reageer