Skip to main content
Vraag

Geen wifi meer na update van modem

• July 11, 2025
  • 7 reacties
  • 319 keer bekeken

Goedemorgen, na alles al doorlopen te hebben (reset, reset, etc. etc.) heeft ons modem na een update van 10-07-2025 geen wifi. Het aanzetten lukt ook niet. Wat is de oplossing? 

Overigens vervelend dat KPN je telefonisch doorverwijst. Wij zouden graag direct geholpen worden, betalen wij ook immers (met wederom een verhoging) voor. 

7 reacties

Wij hebben ook een update gehad na veel gereset en geduld heb ik een van de twee WiFi extenders weer in de lucht gekregen.

Omdat de 2e extender net voor onze 2e box zit konden we hier ook geen TV kijken Vooralsnog de 2e extender op een ander ethernet poort gezet en de Box direct aangesloten, nu lukt TV kijken hier weer wel.

Ook werkt de webinterface nu vreemd en lijkt het of bijv. onze telefoons op een LAN zijn aangesloten

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 12, 2025

@Erik en Lotte heb je al gekeken bij de kennisbank van KPN mbt je update modem V12. Misschien vindt je hier meer informatie wat je nog kan doen. Het is een hoop leeswerk, maar hopelijk vindt je hier de oplossing. 

Kennisbank Update V12 modem

@Erik en Lotte heb je al gekeken bij de kennisbank van KPN mbt je update modem V12. Misschien vindt je hier meer informatie wat je nog kan doen. Het is een hoop leeswerk, maar hopelijk vindt je hier de oplossing. 

Kennisbank Update V12 modem

Dankjewel! Intussen al contact gehad. Lijkt erop dat de router nu defect is. Nieuwe adapter en kabels helpen niet. 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • July 13, 2025

Router is niet defect. Probeer inloggen op de router. Dan onder instellingen/systeem eerst een wifi reset uitvoeren. Als dat na een paar min klaar is in hetzelfde menu een reset dit apparaat uitvoeren. Na weer enkele min inloggen en de wifi ssid en paswoord opnieuw instellen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 19, 2025

Goedemorgen ​@Erik en Lotte, dank voor jullie bericht :)
Wat is op dit moment de stand van zaken? Is het ook nog gelukt om bovenstaand advies van ​@BruisTablet op te volgen? Ik kan me ook niet voorstellen dat de router defect is en hoop dat het jullie inmiddels is gelukt om in te loggen op de router. Ben in ieder geval benieuwd naar de huidige stand van zaken!

Goedmiddag, de router bleek weldegelijk defect en is inmiddels vervangen. De nieuwe router werkt goed. Nu komt er alleen geen wifi verbinding tot stand met de twee Experia wifi-versterkers (zie ander topic). 

Enfin, het blijkt rommelen met de verbindingen de laatste tijd, terwijl er geen handelingen aan de apparaten zijn verricht. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 31, 2025

Als het modem echt defect was dan is het natuurlijk goed dat hij is omgeruild ​@Erik en Lotte en fijn dat dit inmiddels ook is gebeurd. Ik zie dat je inderdaad ook nog een nieuw topic hebt aangemaakt vanwege de problemen die je nu met de Experia wifi ervaart en we zullen daar snel reageren!