Skip to main content

sinds 3 dec 2022 mis ik wifi verbinding met oa zonnepanelen app en thermostaat app dit nadat er een modem Box 12) update is geweest via het forum al ea geprobeerd maar krijg geen verbinding via de apps ook valt de modem af en toe in herstart oa te zien op de tv dat de verbindingverbroken is en na +/- 2 min is er weer beeld en dit alles na de update voorheen werkte alles prima.

paar keer gebeld met klanten service maar aangezien het daat druk is krijg je de meldidng probeer het later nog eens nou dat schiet lekker op.

wie kent dit probleem en hoe los ik dit op.

Hoi @albert16 . Wat hinderlijk dat die verbinding niet goed werkt.

Je kunt overwegen om een apart netwerk aan te maken. Op 2,4Ghz. Dat is stabieler voor sommige apparaten (zonnepanelen, ring camera's etc. )

Hier staat uitgelegd hoe je dat moet doen:

 


Hoi Erwin

dit heb ik al gedaan ik heb de 2.4 hgz extra wifi aangezet het enigste wat ik nu heb gedaan is de dvs 650 uitgezet dit is een verbinding via het stopcontact en dan blijkt het te werken ,vreemde is dat dit voor 3 dec altijd probleemloos heeft gewerkt maar sinds de box 12 update dus niet meer.dus ik vraag mij nog steeds af wat er dus is veranderd na de update.


Hoi Erwin

dit heb ik al gedaan ik heb de 2.4 hgz extra wifi aangezet het enigste wat ik nu heb gedaan is de dvs 650 uitgezet dit is een verbinding via het stopcontact en dan blijkt het te werken ,vreemde is dat dit voor 3 dec altijd probleemloos heeft gewerkt maar sinds de box 12 update dus niet meer.dus ik vraag mij nog steeds af wat er dus is veranderd na de update.

Dan heeft u het juiste gedaan door de 650 te verwijderen. Er loopt of liep al enige tijd een software conflict probleem tussen de superwifis en de dvs650. Sinds een wijziging een paar weken terug zijn de 650s op tilt geslagen en lopen nonstop verzoeken voor ip adressen het netwerk in te sturen waardoor allerlei andere apparaten in de problemen komen.  Wat nog te proberen valt is om de 650 volledig te resetten. Er is voor deze apparaten software voorhanden ik dacht genaamd devolo cockpit waarmee contact gemaakt kan worden om ze te resetten. Ze moeten daarna opnieuw gepaird worden. Mogelijk is het daarna verholpen.


Ga ik uitzoeken of dit lukt als het gelukt is laat ik dit weten


ik heb de dvs allemaal even uit het stopcontact gehad en opnieuw gestart en zo te zien werkt alles weer