Skip to main content

Ik heb de naam van ons thuisnetwerk aangepast en het wachtwoord. In de kpn thuis app zie ik nog steeds vgvxxxxxxxxxx en het wachtwoord wat achter op de router staat en niet het door mij aangepaste naam en wachtwoord. 

Ik kan in de thuisapp niet meer zien welke apparaten er in het netwerk zitten en dat kon eerst wel. Heeft dit met elkaar te maken?

En hoe krijg ik de aangesloten apparaten weer te zien?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @manum, de gegevens moeten even verwerkt worden als je je netwerknaam en wachtwoord aanpast. Hoeveel tijd zat er tussen het aanpassen en dat je in de KPN Thuis app keek? Is het intussen gelukt? Zo niet, verwijder dan de KPN Thuis app eens en installeer deze opnieuw. Ik ben benieuwd of je daarna de juiste gegevens ziet.


dank Alexandra, helaas veranderd er niets. 

Ik heb niets aangepast, al jaren heeft mijn ssid een eigen naam en nu ineens staat er vgvxxxxx in de thuisapp

Een mediaspeler deed het niet en ik wilde controleren of die wel in het thuisnetwerk zat via de app. Maar ik kan dus helemaal niet meer zien in de thuisapp wat is aangesloten.


@manum Dat is jammer, dan kijken we verder! 

Ik raad je aan om de Experia Box te resetten. Als je wifi versterkers (Experia Wifi of SuperWifi) hebt thuis, raad ik je aan om die ook te resetten. Verwijder daarna, als je verbinding weer werkt, de KPN Thuis app en installeer deze opnieuw. Ik verwacht dat alle gegevens daarna weer kloppen. Laat maar weten of het is gelukt.


Ben er nog niet aan toe gekomen. Overdag is verbinding nodig en 's avonds nog niet mee bezig geweest.

sorry maar ga het nog wel doen. 


Van de week alles weer ingesteld.

'S avonds stekker van de router en alles eruit gehaald.  'S ochtends de router weer aan gezet, zonder de wifi punten, daarvan alle kabeltjes los gelaten en niet in stopcontact. Eerst router gereset, dan ingelogd in router om ssid weer een eigen naam en wachtwoord te geven. Dat verliep wat raar: ik kon de rouoter niet inkomen, uiteindelijk de helpdesk gebeld maar dat hielp ook niet maar plots bij poging X lukte het wel. Atmosferische wifistoringen? daarna thuisapp, die ik had verwijderd opnieuw geinstalleerd op gsm. Via thuisapp de wifi punten toegevoegd. 

Ik kan nu alles weer zien via de thuisapp én via de router.

Toch nog een vraag over dat ‘alles zien'. Zowel de router als de thuisapp pakt niet vanzelf de naam van het apparaat en toont dan het mac adres en ip adres. Bijvoorbeeld mijn gsm herkent ie niet. Terwijl als ik daarmee via bluetooth met een apparaat verbinding maak dat apparaat wel de naam van mijn gsm herkent. Kan ik daar nog iets in doen, ergens instellen?

En de thuisapp ziet alleen de wifi aangesloten apparaten, niet de bedraad aangesloten apparaten. Daarvoor moet ik in de router kijken.


Ik kan nu alles weer zien via de thuisapp én via de router.

Hi @manum, super!

Toch nog een vraag over dat ‘alles zien'. Zowel de router als de thuisapp pakt niet vanzelf de naam van het apparaat en toont dan het mac adres en ip adres. Bijvoorbeeld mijn gsm herkent ie niet. Terwijl als ik daarmee via bluetooth met een apparaat verbinding maak dat apparaat wel de naam van mijn gsm herkent. Kan ik daar nog iets in doen, ergens instellen?

En de thuisapp ziet alleen de wifi aangesloten apparaten, niet de bedraad aangesloten apparaten. Daarvoor moet ik in de router kijken.

Dit klopt, dit is ‘as designed’. Je kunt hier niet echt iets aan aanpassen in de instellingen. Voor het volledige overzicht kan je inderdaad in je modem kijken.