Skip to main content

Sinds een paar dagen hebben wij thuis een upgrade gehad vaan 500mb naar 1000mb. En afentoe valt internet en tv weg. Na wat onderzoek zie ik dat de stroomadapter van glasvezel kastje verkeerd of zwak is. Op kaste staat 12v 1amp input. Adapter is 12v 500mA. Kan dit een oorzaak zijn?

Wat gebeurt er met het modem bij uitval? Gaan er rode ledjes branden? Start het modem opnieuw op? Welke snelheid meet je met een bekabelde pc of laptop? Gebruik je ergens een switch of draadloze verbindingsets?


Snelheid zit rond de 800 mb bekabeld. Lampjes heb ik niet naar gekeken. Onderbreking is denk ik kort, maar wel merkbaar met gamen en streamen. Modem blijft aanstaan, ik blijf ook gewoon verbonden met wifi.


Zijn er dit soort dingen in huis?

 


Nee, alleen de modem kpn zelf, box 12. Ik heb een vermoeden dat die adapter verwisseld is. Voor die upgrade hadden we nooit onderbrekingen.


Zover ik weet zijn die niet universeel. Heb je het glasvezelkastje al twee minuten van de stroom gehaald?


Dit heb ik meerdere malen geprobeerd. Ook de modem gereset. Probleem blijft zich voordoen. Tv geeft dan ook melding (avs-to-0001) 


Heeft een monteur het geïnstalleerd? Is wellicht de oude voeding van de oude NT (glasvezelkastje) gebruikt en zit de nieuwe nog in de doos?


Er is een monteur toen langs geweest, die zal ze dan verwisseld hebben. Hij heeft de oude apparatuur meegenomen.


Hallo @Soufdb! Welkom op het forum. Dat is inderdaad een vreemd probleem en ik denk graag even met je mee. Zou je een foto kunnen maken van zowel het glasvezelkastje als de voeding? En kun je ook jouw profiel verder aanvullen en mij hier een seintje geven als dat is gedaan? 


@Remco_ dit zijn de foto’s, op de kaste van glasvezel staat input: 12v 1am, zoals je ziet staat er op die adapt 12v 500mA, is de helft van de benodigde vermogen. Als ik het goed heb.


Ik zal morgen eens even kijken welke voeding het hoort te zijn. I'll be back 😎


Inderdaad is dit de verkeerde voeding.

dat hoort 12 volt en 1 ampère te zijn.

zie link datasheet


Die vermoeden had ik al, hopen dat kpn mij zsm de juiste opstuurt.😂


Dit is degene die het hoort te zijn, minder zoals op jouw foto zal niet helemaal goed gaan werken. @Remco_ kan jij een nieuwe voeding opsturen of anders een monteur inplannen om deze te vervangen? 

 

Edit; heb je de vierkante doos nog waar de xgspon module in zat? Ik gok dat dit nog de adapter van de GPON ONT is en de juiste nog in de doos. Het signaal van de DSLAM naar XGSPON is namelijk perfect bij u. 


Dank je @Ik_Hussel . Ik ga kijken wat ik kan doen. @Soufdb Ik stuur je even een privébericht 🙂 .  


Ik heb de nieuwe adapter gehad, deze aangesloten en de afgelopen dag, geen problemen meer gehad. Dank u allemaal 🫡🫡


@Soufdb Kijk dat zijn mooie berichten! Fijn dat het weer lekker werkt nu 🙂 . Post gerust nog eens topic als je hulp nodig bent in de toekomst!