Skip to main content

Ik heb het glasvezelkastje gekregen en in de meterkast gedaan. Mijn modem aangesloten erop, maar die bungelt nu aan het draadje, ik heb geen beugel of wat dan ook om het vast te zetten. De grootste ellende is echter de tv kabel die uit de meterkast dwars voor de gang en woonkamer loopt en dan moet er ook boven nog tv komen..hoe is dit netjes op te lossen? Ik heb een splinternieuwe huurwoning met vloerverwarming, kan niet in vloeren boren. Help! Ben ik te oud? Te dom? Wat nu? En mijn vaste telefoon? Die moet in de meterkast? Handig! Help!

Als u een splinternieuw huis heeft, dan moeten er toch wel netjes kabels in de muren naar de woonkamer en boven weggewerkt zitten?


@SmitjeAlkmaar kabels weg werken is iets wat jezelf moet doen, als je dat wil laten doen zitten daar kosten aan verbonden.

 


Niets van dat alles Nick, het is 'zoek het maar uit'

 


De gele leidingen achter de vlag zijn interessant. 

Dat wat ik blauw omcirkelt heb lijkt op een utp stekkertje. Die past denk ik achter in de zwarte KPN Box. 

Ergens in huis zit dan in de muur een wandcontactdoos met utp aansluiting. Zoiets, de 2de van rechts:

De rechste op deze foto is coax. U zult deze wel hebben. Want ik zie in de meterkast bij u daar ook een stekkertje voor.

Aan coax heeft u in principe niets bij KPN. Maar deze kunt u laten vervangen door een KPN monteur door een utp aansluiting. Ik heb dat ook juist gedaan, ik had hier 2 coax aansluitingen naast elkaar zitten. Nu is de 2de van rechts dus een utp aansluiting. 

Kijk eens in de woonkamer rond wat voor aansluitingen u heeft. Er zal vast wel iets zitten lijkt me.


Ooooh je maakt me helemaal blij, ik ga straks op onderzoek uit en ben dolblij met je reactie! Als ouwe taart heb ik van al die nieuwigheden natuurlijk geen grammetje kaas gegeten. Dank je wel Nick!


En mijn vaste telefoon? Die moet in de meterkast? Handig! Help!

Draadloze DECT telefoon nemen, basisstation naast het modem in de meterkast en dan een laadstation in de woonkamer.

Â