is het mogelijk om met zo min mogelijke apparatuur van je glasvezelaansluiting direct op een switch aan te sluiten (voor alleen internet). Zo ja, welke type switch moet je daarvoor hebben (SFP+ aansluiting) ?
Bedoel je echt rechtstreeks op een switch of bedoel je rechtstreeks op een router?
Wat wil je bereiken?
ik bedoel dat ik zo min mogelijk wil hebben tussen mijn glasvezelaansluiting in huis en mijn switch naar de rest van het netwerk. Dus, zou dat rechtstreeks kunnen, of moet er toch nog een modem tussen ? Dit vraag ik ook omdat je ook switches hebt met een SFP+ aansluiting specifiek voor glasvezel
Een router is noodzakelijk. Zonder router zou je in theorie 1 pc of laptop aan kunnen sluiten. Die switch heb je dan ook niks aan. Je kunt echt niet zonder router als je meerdere apparaten in huis wilt voorzien van internet.Â
ok, thnx voor de erg snelle reactie. Fijn ! Een router is noodzakelijk ? Ik dacht dat een modem noodzakelijk was….? Wat krijg ik dan (verplicht) als ik enkel internet via glasvezel wil ?
Hallo
Kun je eens een foto plaatsen van je huidige glasvezelaansluiting?
Â
Â
er is nog geen glasvezelkast geplaatst. Ik wilde mij alvast voorbereiden op aanschaf van een best aansluitende switch gegeven de situatie. Wil alleen internet, dus geen tierelantijntjes met mediaboxen enzo….
HalloÂ
Voor de basisvoorziening. zoals genoemd hoef je dus niet te investeren in hardware.
Â
Â
Â
ok, helder. Thnx.
In welk geval kan ik dan de SFP+ aansluiting gebruiken op een switch. Dat is toch juist voor glasvezel ? Sorry, voor de noob-vragen...
ok, helder. Thnx.
In welk geval kan ik dan de SFP+ aansluiting gebruiken op een switch. Dat is toch juist voor glasvezel ? Sorry, voor de noob-vragen...
Hallo
Â
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.