Skip to main content
Beantwoord

Groot aantal vreemde "Device"s op V10

• August 3, 2026
  • 7 reacties
  • 97 keer bekeken

Sinds aan aantal weken, nog voordat V10.C.26.06.10 op m'n router kwam, zie ik dagelijks bij Niet meer verbonden apparaten een aantal "Device”s op m'n V10 verschijnen. Geen idee waar die vandaan komen. De enige overeenkomst is dat ze allemaal een MAC-adres hebben dat met 00:08:22 begint. Op internet kan ik daar zo niets over vinden.

Iemand een idee?

Beste antwoord door Henk2304

Hi ​@Henk2304, ik snap goed dat je er een beetje vreemd van op kijkt, als het er ineens zo veel zijn 🤔

De topologie is iets waar wij achter de schermen mee bezig zijn, ik heb hier vooralsnog echter geen oplossing voor. Heeft de tip van Piet nog geholpen?

Nee, een fabrieksreset heeft bij mij nog nooit iets opgelost en doe ik dus ook niet. En ik moet daarna zoveel instellingen weer opnieuw aanbrengen dat ik daar niet aan begin. Ze staan voor het overgrote deel in de lijst van Niet meer verbonden apparaten en zullen daar dan ook wel weer uit verdwijnen dus veel last heb ik er ook niet van.

7 reacties

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Dat is een bekend probleem, ​@Henk2304. Ook de V12 heeft hier 'last’ van. Het schijnt te worden gegenereerd in de box zelf. Volgens een moderator hebben ze geen invloed op de werking van de box of de andere aangesloten apparaten. Ze verdwijnen na verloop van tijd vanzelf weer, Je kunt ze ook zonder problemen verwijderen. Ikzelf heb hier ook last van gehad, maar heb er geen negatieve gevolgen van ondervonden.

• Auteur
  • August 3, 2026

Ja, dat er zo nu en dan vreemde Devices verschijnen is mij wel bekend, maar bij mij was dat tot voor kort nooit in dit soort grote aantallen, vaak tot wel enkele tientallen per dag. En ze hadden ook altijd compleet wisselende MAC-adressen, nooit dat ze allemaal begonnen met 00:08:22.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Wat je zou kunnen proberen is het modem opnieuw opstarten met de fabrieksinstellingen. De devices verschijnen dan waarschijnlijk eerst weer, maar zullen na enige tijd verdwijnen. Hopelijk wordt dan ook het probleem van die tientallen per dag verholpen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Henk2304, ik snap goed dat je er een beetje vreemd van op kijkt, als het er ineens zo veel zijn 🤔

De topologie is iets waar wij achter de schermen mee bezig zijn, ik heb hier vooralsnog echter geen oplossing voor. Heeft de tip van Piet nog geholpen?

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Wat je zou kunnen proberen is het modem opnieuw opstarten met de fabrieksinstellingen. De devices verschijnen dan waarschijnlijk eerst weer, maar zullen na enige tijd verdwijnen. Hopelijk wordt dan ook het probleem van die tientallen per dag verholpen.

Het is inderdaad gewoon na terug zetten farbieksinstellingen of bij herstart thuisnetwerk zo dat je het daarna even een tijd moet gunnen en dat het meestal dan wel weer netjes weergegeven wordt.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Dat verbaasd mij wel, omdat dat probleem al 2 updates terug was aangepakt, maar het komt schijnbaar toch weer om de zoveel tijd terug.

• Auteur
  • Antwoord
  • August 7, 2026

Nee, een fabrieksreset heeft bij mij nog nooit iets opgelost en doe ik dus ook niet. En ik moet daarna zoveel instellingen weer opnieuw aanbrengen dat ik daar niet aan begin. Ze staan voor het overgrote deel in de lijst van Niet meer verbonden apparaten en zullen daar dan ook wel weer uit verdwijnen dus veel last heb ik er ook niet van.