De uitdaging:
Ik heb een haperende internetverbinding:
Situatie als volgt:
Glasvezel komt binnen op KPN Box 12. Ik gebruik 2 ethernet poorten van de KPN Box 12.
- Eentje gaat naar zolder en wordt op de zolder gesplitst via een Netgear splitter naar 1e verdieping waaraan 4 computers gekoppeld zitten. Hier geen problemen
- De ethernetkabel op de andere uitgang gaat naar een Netgear splitter en split zich zelf naar een Google ethernet adapter die aangesloten is op een Google Chromecast met Google TV. De andere kabel split zich naar een Microsoft USB-C Travel Hub en deze wordt verbonden met een Surface.
Bij punt 2 zit het probleem, nooit geen problemen met deze opstelling echter deze week beginnen de problemen, haperende ethernetverbinding op de Google TV en helemaal geen internet verbinding naar de Microsoft USB-C Travel hub. (Als ik gewoon een enkele USB C ethernet hub van HP op de Surface aansluit werkt het wel)
Op advies van KPN alle tussenliggende kabels vervangen, splitter gecontroleerd en vervangen door andere splitter. Op andere ethernet poorten van het modem aangesloten niks helpt.
- Rechtstreekse verbinding met ethernet kabel vanuit de KPN Box 12 naar Google ethernet adapter met Google TV werkt!
- Rechtstreekse verbinding met ethernet kabel vanuit de KPN Box 12 werkt ook!
Het lijkt er dus op dat de KPN Box 12 het niet lukt vindt om via een spitter verbonden te worden naar een Ethernet adapter en een USB C-hub.
Kan dit aan de instellingen van het modem liggen? Nogmaals hiervoor sinds aansluiting KPB glasvezel nooit geen problemen gehad. Heb nu wel al mijn ethernet uitgangen van mijn KPN Box 12 gebruikt.
Klantenservice van de KPN weet er geen raad mee!
Iemand?