Skip to main content

Ik heb een glasvezel abonnement en een experiabox v10 router.

Alles is bekabeld aangelegd

Ik heb mijn abonnement verhoogd naar 200Mb

Toch krijg ik met regelmaat de melding dat de snelheid te laag is???

Resetten al diverse malen herhaald maar dat helpt niks!

 

Andere router nodig wellicht?

 

Beste @gg2, wat bedoel je exact met streamen? Media streamen binnenshuis, naar Twitch/YouTube streamen? Wat meet je voor internetsnelheid momenteel? 


Films kijken via netflix, viaplay e.d.


Internetsnelheden variëren komen ergens rond de 60 a 80mb uit… 

Soms moet de wifi starten lijkt het…?

Er gaat 1 kabel naar een switch vanaf de router en daar zit alles aan gekoppeld, tv, streamers netwerkspeler wifi netwerk

Bij het 100mb abonnement was het drama nog groter en ook het bekabelen scheelde en bracht verbetering, maar desondanks vind ik het niet best allemaal!


Herkenbaar! Laatste weken regelmatig trage verbinding en er gisteren maar eens voor gaan zitten.
Glasvezel, Box 12 en 200 Mbps abo leverden een verbindingssnelheid van +/- 65 Mbps up en down op, zowel bekabeld als via 5g Wifi. Gemeten via SPEEDTEST.NET, via KNP.COM/SPEEDTEST en via Playstation network… 
WiFi Manager geprobeerd om vervolgens te constateren dat deze enkel adviseert om MESH punten te kopen en mijn verbinding niet heeft gereset...
Uiteindelijk geholpen door een zeer vriendelijke en geduldige KPN mdw. Daarna verbinding van 200Mbps Up en Down voor Wifi en bekabeld.
Nu, een dag later, is de snelheid weer terug op 65 Mbps op Wifi en bedraad. 
 


Die snelheid zou hoog genoeg moeten zijn. Maar wordt de WiFi verzonden vanaf de Experiabox of zit er achter die switch nog een ander WiFi netwerk? 
 

En die snelheid is gemeten over WiFi denk ik? 


Het wifinetwerk zit achter de switch.

Ik heb geprobeerd wifi op de router uit te zetten, maar dat lukte (mij?) niet.

Ik vraag me af of ik met een eigen fritzbox dit beter/makkelijker? kan beheren….


Het lijkt me sowieso handig om een van de 2 Wi-Fi netwerken uit te zetten zodat deze niet storen met elkaar. 

De Wi-Fi op de Experiabox V10 kan je uitzetten door op middelste knop aan de zijkant te drukken (knop heeft een Wi-Fi logo). 


Dank voor de tip die ga ik zeker even proberen...


@gg2 Ik ben even benieuwd: heeft het WiFi uitzetten iets geholpen? 


Wat voor switch staat er? Merk en model zijn hierin belangrijk, als deze geen IGMP-snooping ondersteunt dan ontstaat er een multicast-flood en dat zou dan de problemen wel eens kunnen verklaren.


Ik heb de wifiknop uitgezet, maar merkte nog weinig verschil.

Ik heb een cisko meraki switch MS 120 zonder poe.

Ik heb ook de kabels doorgemeten en alle aders geven signaal en in de juiste volgorde…

Ik de buurt wordt druk gewerkt aan de aanleg van wijken met glasvezel.

Ik weet niet hoever ik van een verdeelpunt af zit, ook dat schijnt van invloed te zijn, las ik ergens maar misschien is dat broodje aap

Heel erg technisch ben ik niet, maar ik vraag me af of ik de fritzbox moet gaan proberen?

Waar vind ik IGMPO-snooping gegevens? 


Waar vind ik IGMPO-snooping gegevens? 

Daarvoor moet er ingelogd worden op de switch. Ik weet niet op de MS120 een webinterface heeft of dat er via SSH/Telnet/RS232 ingelogd moet worden maar ergens in de instellingen moet het waarschijnlijk aangezet worden. Veel zakelijke netwerkapparatuur heeft de neiging om dit standaard uit te laten staan.


 

Ik zal eens moeten kijken of ik iets van een inlog mogelijkheid heb op de switch…

Dank in ieder geval voor de reacties!