Skip to main content

Vanwege problemen met het verbinden van mijn Philips tv (komt wel op de wifi maar geeft vervolgens aan dat de wifi niet verbonden is met het internet) wilde ik een harde reset uitvoeren op mijn KPN box 12 maar dat lijkt niet te lukken.
Ik heb de instructies gevolgd en het resetknopje geruime tijd ingedrukt met een paperclip maar als hij weer opstart komt hij gewoon weer naar voren met mijn SSID en wachtwoord. Hij lijkt dus niet teruggezet te zijn naar de fabrieksinstellingen.

Hallo @fakehaak 

Als je de KPN Box 12 reset door het resetknopje minstens 7 seconden in te drukken, dan wordt de Box teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Je bent dan alle eigen instellingen kwijt zoals portforward e.d.

Ook het Admin password wordt teruggezet naar de initiële waarde op het etiket.

Er is één uitzondering. De wifi instelling van SSID en wachtwoord wordt vanuit de KPN servers automatisch teruggezet naar de laatst door jou ingestelde waardes. “Service van KPN” :wink:


Ah, vandaar. Dan is de harde reset wel gelukt maar heeft het het oorspronkelijke probleem niet opgelost. Ik ga weer verder zoeken!


Hoe is het gelukt @fakehaak ? 


Ik heb hetzelfde probleem.

Met een harde reset kom ik niet verder.

Al met al kom ik niet in mijn modem. Graag zou ik dat weer willen.

Ik vermoed dat er bij de verhuizing iets is misgegaan. Ik heb wel een nieuw modem ontvangen, maar mijn oude Wifi-naam was onverklaarbaar nog actief. Sindsdien kom ik niet meer in mijn modem.

Ook alle support verzoeken van KPN op afstand, geven foutmeldingen.

Ik zie een oplossing graag tegemoet, 

 

Groeten, 

Wim


Ik heb een harde reset uitgevoerd, en direct bij het opstarten ook 10min de stroom eraf gehaald. 

Tevens kreeg ik via een andere topic deze link: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

 

Via deze link kon ik uiteindelijk wel na mijn factory reset weer het modem in. 

Succes!


Ik ga het proberen.


Dank, had zelfde probleem en dit werkt in ieder geval. Nu nog uitzoeken waarom inloggen via mijnmodem.kpn niet (meer) werkt.