Skip to main content

Ls, 

Moet ik mij zorgen maken over dit gegeven?

Groot alarm na lek in routers met Realtek-chip

 

Zie https://www.bleepingcomputer.com/news/security/exploit-out-for-critical-realtek-flaw-affecting-many-networking-devices/

Is de V10 hier gevoelig voor en zo ja is bekend of KPN er aan werkt?

lol zo werkt het niet 

je hebt dat ding in bruikleen je bent juridisch gezien niet de eigenaar of er nou een ultieme dreiging is oid

dat moet dan via een rechter afgedwongen worden wat een onzin blaat om je eigen verkeerde handelen goed te praten


Zo werkt het wel degelijk. Juist juridisch gezien staat een klant daarmee uitermate sterk.
Die mag namelijk gewoon voor zijn eigen veiligheidsbelangen opkomen.

Die dreiging bij gebruik van die RealTek chip in apparatuur “staat vast”. Dat is namelijk vast gesteld.
De belangen van (miljoenen) KPN gebruikers m.b.t. netwerkveiligheid (en mogelijke gevolgen ervan) kunnen aanzienlijk groter zijn en zwaarder wegen dan het hautaine stilzwijgen van KPN om medewerking daarin te verlenen.

Dat werkt alleen maar tegen KPN.  En waarom??  Er is kennelijk geen reden daarover te zwijgen, want in twee modellen zitten al helemaal geen RealTek chips.
 

maar goed een kpn moderator zal wel zeggen om dit niet meer te doen/cq sancties op te leggen 


Als het dezelfde moderator is die eerder in het onderwerp heeft gereageerd, en blijk heeft gegeven niet eens de achterliggende dreiging te hebben bestudeerd  -anders kwam die niet met betekenisloze  statements en verwijzingen waar men niets mee kan-.
Heb ik weinig vertrouwen in diens verdere reacties.

Sancties opleggen in deze kwestie, daar gaat een moderator helemaal niet over.


ik wens je een fijne voortgang van deze dicussie met kpn

 

 

Sancties opleggen in deze kwestie, daar gaat een moderator helemaal niet over.

 

 

ik denk dat je vergeet dat kpn moderators voor zover mij bekend gewoon medewerkers zijn die de dingen kunnen uitzetten naar de afdelingen die dat wel kunnen doen

 


ik denk dat je vergeet dat kpn moderators voor zover mij bekend gewoon medewerkers zijn die de dingen kunnen uitzetten naar de afdelingen die dat wel kunnen doen.

Laat ze maar uitzetten hoor.  Maar ik denk niet dat ze er energie in steken.
Tenslotte is er geen enkele reden toe.

Internet loopt hier gewoon, en er zijn geen kapotte modem/routers terug naar KPN retour gezonden. (De enige manier om vast te stellen dat er iets niet klopt met hun modem/routers, “als” het al opgemerkt zou worden, wat ik zeer betwijfel. Moet men speciaal onderzoek voor doen).
Dus waar zouden ze mogelijke sancties überhaupt op moeten baseren??
 

ik wens je een fijne voortgang van deze dicussie met kpn

Het is minder een discussie gebleken met KPN, want die reageren juist niet meer,
maar meer een discussie met forumgebruikers zoals jij.  😎


Het is minder een discussie gebleken met KPN, want die reageren juist niet meer,
maar meer een discussie met forumgebruikers zoals jij.  😎

Ik ben er nog hoor, en ik vind eigenlijk terechte vragen. Ik heb dit zojuist nagevraagd en wacht een antwoord af. Dat blijf ik jullie schuldig. 


ik kijk uit naar het antwoord daar niet van ben wel benieuwd 

en zal dit antwoord als het er ook komt ook op verschillende ziggo kanalen doorspelen


Dat ging sneller dan verwacht. Ik krijg de bevestiging dat onze modems geen Realtek chips aan boord hebben. Dus in die zin bij toch geen zorgen. :) 


Ls,

Daar vertrouw ik op. Het antwoord op mijn oorspronkelijke vraag is geruststellend.

Groet, Raderius