Skip to main content

Na doen van de wifi check werd mij verteld een nieuwe modem te nemen. Dus vandaag opgehaald en verplicht oude direct terug gestuurd, aangesloten.. en nu blijft het internet lichtje knipperen en brandt het tv lampje helemaal niet. Alles aangesloten zoals het hoort. 

 

EDIT: Het leek even te werken, tv ging aan.. maar toen ging ineens alles uit en werd het power lampje rood en nu begint alles weer overnieuw

 

Wat nu weer?

 

Ps. Voorin het boekje staat dat als je het wachtwoord en de naam veranderd had dat ie die dan over zou nemen, maar dat heeft ie dus ook niet gedaan (de naam achterop de box verscheen in mijn wifi lijst).

@Stevie_B 

Als ik het plaatje bekijk wat je hebt toegevoegd, zie ik dat je een ethernetkabel op de rode WAN poort hebt aangesloten. Daarnaast is er ook een kabel op de DSL aangesloten.

De vraag is nu , van welke aansluiting maak je nu gebruik, ADSL of glasvezel?


Hi @Stevie_B, wat naar dat niets meer nu werkt. 

Ik denk graag mee. Brandt alleen het powerlampje nu nog steeds rood? Zo ja, zou je de Box 12 willen resetten door het resetknopje ingedrukt te houden met een tandenstoker tot de box weer opnieuw opstart? 

Ik hoor graag van je. 


Precies mijn gedachten @Radioman

 


 

Vrees dat het hier al fout gaat. 

Wat was je vorige Experia box?

En wat voor aansluiting heb je precies, glasvezel of dsl. 

 


Hi @Stevie_B, wat naar dat niets meer nu werkt. 

Ik denk graag mee. Brandt alleen het powerlampje nu nog steeds rood? Zo ja, zou je de Box 12 willen resetten door het resetknopje ingedrukt te houden met een tandenstoker tot de box weer opnieuw opstart? 

Ik hoor graag van je. 

Opnieuw opgestart, reset gedaan, gewacht en gewacht en ik ben nu weer terug bij wifi en power groen, internet knippert, en tv helemaal niks


@Stevie_B

Als ik het plaatje bekijk wat je hebt toegevoegd, zie ik dat je een ethernetkabel op de rode WAN poort hebt aangesloten. Daarnaast is er ook een kabel op de DSL aangesloten.

De vraag is nu , van welke aansluiting maak je nu gebruik, ADSL of glasvezel?

Ik heb alles weer zo aangesloten als het zat in de vorige. Dat was al een oude, waarschijnlijk nog de Arcadyan experia box v8 die we ooit van Telfort hebben gekregen (zo'n witte).

Ik heb geen flauw idee wat voor aansluiting we precies hebben want toen we hier kwamen wonen werd ons verteld dat we geen kabelaansluiting hadden en nu hebben we volgens mij situatie 1 in de meterkast gekregen.

 


Never mind. Die uit de wan eruit getrokken (die dus al 6 jaar ook aangesloten was toen alles wel werkte) en nu lijkt het weer te werken. Dus de hele 'sluit alles weer precies zo aan werkt ook niet).

 

Na al dit gedoe hoop ik nu wel dat ik eindelijk weer goede wifi op mijn slaapkamer heb, iets wat hard achteruit is gegaan sinds alles naar kpn over ging


EDIT: Tv hapert vaker.

 

Alles lijkt te werken, maar soms geeft de tv ineens aan dat de connectie weggevallen is OF het wifi lampje knippert

En bij de netwerkverbindingen op de pc kan hij het hele netwerk niet vinden 


Hoi @Stevie_B ,

Zie je zowel het oude als het nieuwe netwerk niet? Daarnaast is die DSL kabel veel te plat en te lang, Ik raad @Alex_P daarom aan om die te vervangen.

Wat als je met een bekabelde PC inlogt op het modem(admin password staat achterop) en dan naar wifi gaat,Zie je die netwerknaam wel?

Dat doe je door naar https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/ of naar http://192.168.2.254/ te gaan in een browser en vervolgens het admin password wat achterop de box staat te gebruiken.

Het knipperende Wifi lampje is normaal.

 


Never mind. Die uit de wan eruit getrokken (die dus al 6 jaar ook aangesloten was toen alles wel werkte) en nu lijkt het weer te werken. Dus de hele 'sluit alles weer precies zo aan werkt ook niet).

Waar loopt de kabel naar toe die u er uit getrokken heeft? Als die naar de pc loopt, stop hem dan weer in 1 van de 3 lege LAN poorten.


EDIT: Tv hapert vaker.

 

Alles lijkt te werken, maar soms geeft de tv ineens aan dat de connectie weggevallen is OF het wifi lampje knippert

En bij de netwerkverbindingen op de pc kan hij het hele netwerk niet vinden 

Hallo @Stevie_B , zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing.

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/verbinding-met-zender-verbroken.htm#/

is de tv-decoder rechtstreeks met een kabel op een gele poort van het modem verbonden, of anderszins?

 


De NMC400 melding word in sommige gevallen opgelost door de Beeldscherminstelling te veranderen van HD naar SD in het TVkastje zelf.


Dus de hele 'sluit alles weer precies zo aan werkt ook niet).

Dat het met de Box12 niet werkt heeft te maken met de prioriteiten op de WAN-poort ten opzichte van de DSL-poort. De WAN-poort ziet in eerste instantie alleen een ethernet-link, net zoals dat de DSL-poort in sync komt met de apparatuur in de centrale, in beide instaties gaat er dan nog geen data overheen. Bij de Box12 heeft de WAN-poort een hogere prioriteit gekregen dan de DSL-poort, mogelijk dat de Box12 daarom zo lang nodig had om in verbinding te komen.

Dat het tv-lampje heel even brandde en dat het power-lampje rood werd wekt bij mij de indruk dat de Box12 uiteindelijk toch besloot om over te gaan naar DSL. Standaard wordt er echter nog wel een software-update binnengehaald en eventueel andere instellingen vanuit de KPN-systemen, dit wordt altijd afgerond met een herstart waarna de hele cyclus weer doorlopen wordt: modem ziet een link op de WAN-poort en gaat daarop proberen een data-sessie te starten wat maar niet wilt lukken. De precieze time-out weet ik niet maar ik krijg sterk het vermoeden dat deze er wel is.

Het idee ‘sluit alles precies zo aan zoals het zat’ gaat er van uit dat alles ook correct is aangesloten. Het concept is namelijk bij alle KPN-modems hetzelfde: WAN=rood, DSL=grijs, LAN=geel, telefonie=groen.

 

Na al dit gedoe hoop ik nu wel dat ik eindelijk weer goede wifi op mijn slaapkamer heb, iets wat hard achteruit is gegaan sinds alles naar kpn over ging

Dat zal niet aan de overgang van Telfort naar KPN gelegen hebben. Het is niet zo dat KPN ineens het wifi-vermogen naar beneden bijstelt. De Experiabox V8 maakt nog enkel gebruik van de trage en storingsgevoelige 2.4Ghz-band, de Box12 gebruikt deze en ook de veel snellere 5Ghz-band. Mocht de wifi met de Box12 nog steeds niet overal waar het nodig is goed zijn dan is het toch wel aan te raden om met een wifi-punt te gaan werken zoals bijvoorbeeld Superwifi van KPN. Helaas wordt het met wifi steeds lastiger zonder versterking door het huis, het wordt namelijk veel drukker in de radio-banden en dit is vooral op de 2.4Ghz merkbaar. De 5Ghz komt überhaupt minder ver omdat deze lastiger door obstakels heen gaat.


Hi @Stevie_B! Is het met de link van @JanD gelukt om de televisie weer werkend te krijgen? Werkt alles nu weer zoals voor het omwisselen van het modem?