Skip to main content

Sinds de laatste firmware update voor de Box 12, moet ik met regelmaat mijn modem herstarten omdat ik geen of hele slechte verbinding heb. Ik heb hier apparaten draaien die 24/7 aan moeten staan.
Aangezien wij straks op vakantie gaan voor een aantal weken is dit dus niet gewenst.
Bestaat er een mogelijkheid om de firmware te downgraden of eventueel een andere oplossing?

Kan jij handmatig de firmware nog een keer updaten en kijken of het issue daarmee verholpen wordt.

KPN zet bij elke firmware update ook een versie klaar voor handmatige update omdat het soms voor komt dat een update niet 100% goed verloopt. Het versienummer is dan 1 hoger maar de functionaliteit is precies hetzelfde.


Kan jij handmatig de firmware nog een keer updaten en kijken of het issue daarmee verholpen wordt.

KPN zet bij elke firmware update ook een versie klaar voor handmatige update omdat het soms voor komt dat een update niet 100% goed verloopt. Het versienummer is dan 1 hoger maar de functionaliteit is precies hetzelfde.

Dit ga ik meteen doen, ik kom er op terug.
Dank.


Bekend probleem helaas. Ik heb op dit moment de nieuwste firmware draaien, daar is het ook niet in opgelost. De 'grote’ update van de Box 12 van dit jaar is een ramp. Het zorgt alleen maar voor problemen en ellende. Mocht je hier contact over zoeken met KPN: een nieuw modem heeft geen zin, althans niet als dat ook een Box 12 is. Dat heb ik geprobeerd en dan heb je precies hetzelfde probleem. Hier staat dan namelijk ook de brakke firmware op geïnstalleerd.


@wjb  

Gisteren de handmatige update gedaan, modem herstart zichzelf, ging van huis weg en kwam 3 uur later terug, scheen er al 3 uur lang geen internet te zijn. Wifi was volledig weg en mega slechte verbinding via de kabel, ik kon niet eens inloggen in de modem, deze was buitenbereik.

Modem naar fabrieksinstelling gezet en nog een keer laten herstarten en ik heb nu al 14 uur verbinding, nog even afwachten dus.

@Mitchel_v_Kleef  Dat werkt dan ook niet als goedkope oplossing.

 

Dan de volgende stap, als dit niet werkt is, wachten op een nieuwe update of maar een Fritzbox aan gaan schaffen om niet volledig afhankelijk te zijn van KPN … Want, downtime in mijn netwerk is een No Go en op stand de modem laten herstarten gaat niet als ik geen verbinding kan maken.


Ging even goed, nu is alles weer uitgevallen.. Dit werkt zo niet.. Gelukkig is het een beginnende bedrijf 😅


@VinceAndri heb jij dit probleem toevallig ook ongeveer elke 2 dagen?


@VinceAndri heb jij dit probleem toevallig ook ongeveer elke 2 dagen?

Ja, vandaag is het de tweede dag..


@VinceAndri ik zou je graag willen hinten op dit topic: 

Wij (en de mensen uit dat topic) lijken dezelfde problemen te ervaren.


@VinceAndri ik zou je graag willen hinten op dit topic: 

Wij (en de mensen uit dat topic) lijken dezelfde problemen te ervaren.

Bedankt voor de link naar de topic... Het is idd hetzelfde probleem. Ik ga een fritzbox aanschaffen.


@VinceAndri Welkom op het forum. 

Wat balen dat je verbinding met de Box 12 regelmatig wegvalt. De situatie die je noemt is in onderzoek is bij het modemteam. 

Je geeft aan dat je een Fritzbox gaat aanschaffen, dit is ook een oplossing en een goed apparaat. 

Hiermee zou je dus een stabiele verbinding moeten hebben. 


@VinceAndri Welkom op het forum. 

Wat balen dat je verbinding met de Box 12 regelmatig wegvalt. De situatie die je noemt is in onderzoek is bij het modemteam. 

Je geeft aan dat je een Fritzbox gaat aanschaffen, dit is ook een oplossing en een goed apparaat. 

Hiermee zou je dus een stabiele verbinding moeten hebben. 

Dit is al een maand aan de gang, elke 2 a 3 dagen is het raak, dat het bij jullie modemteam ligt nu om het op te lossen is mosterd na de maaltijd voor mij. De fritzbox ga ik vanmiddag aansluiten.

Misschien is het voor dit soort gevallen handiger om een firmware rollback te maken, zodat klanten ongestoord kunnen gebruik maken van de service terwijl het probleem onderzocht wordt, een maand lang slechte verbinding, rubberbanding, traag, geen wifi en jullie  iptv die steeds stil staat  terwijl deze ook gewoon op de kabel is aangesloten..

 


@VinceAndri Welkom op het forum. 

Wat balen dat je verbinding met de Box 12 regelmatig wegvalt. De situatie die je noemt is in onderzoek is bij het modemteam. 

Je geeft aan dat je een Fritzbox gaat aanschaffen, dit is ook een oplossing en een goed apparaat. 

Hiermee zou je dus een stabiele verbinding moeten hebben. 

Interessante post, waaruit de vraag volgt of het geen beter idee is, afscheid te nemen van de Box 12 (en de vele Experia’s) en standaard een Fritz! aan te bieden. Bij het beste netwerk, hoort de beste apparatuur. 


Snap niet dat kpn geen interesse toont in de issues of ons een status update geeft..

Ik hoop ook dat ze gestopt zijn met het pushen van brakke modem update, die je modem instabiel maakt en om de 2 dagen kan gaan herstarten. 


Ik ben inmiddels ook maar overgestapt naar een Fritzbox. Het is echt onbegrijpelijk hoe KPN hier mee omgaat. Ten eerste een update pushen die overduidelijk niet goed getest is, vervolgens geen rollback doen als klanten aangeven dat er een ernstig probleem speelt met de nieuwe firmware (sterker nog: de uitrol gaat gewoon door) en dan ook nog eens 0 communicatie richting klanten over wanneer dit opgelost zal worden. Ik vind het echt ongekend. Dit kan echt niet KPN. Zo ga je niet met klanten om.