Skip to main content

Wij proberen al een hele tijd een 2.4 ghz extra netwerk aan te maken voor onze smart apparatuur.  Echter werkt dit dus niet. Wij hebben de juiste box waarbij dit zou moeten kunnen. Echter als ik via mijn kpn het schuifje omzet is het extra netwerk nergens te bekennen. Verlaat ik de app, start ik deze opnieuw op en ga weer naar dit gedeelte.. staat het schuifje weer uit. Tevens heeft mijn vriend dit een hele periose geleden geprobeerd door in te loggen in de router via de browser, ook daar geen resultaat. Onze smart apparatuur werkt hierdoor half gebakken. In de keuken zijn er heel veel spotjes waarbij de helft het soms doet en soms niet.. 

Hallo @Fr3nsk3 ,

Dit zijn de instructies voor de verschillende modems bij KPN:


Volg zo’n instructie en dan zou het moeten werken. 


Hallo @Fr3nsk3 ,

Dit zijn de instructies voor de verschillende modems bij KPN:


Volg zo’n instructie en dan zou het moeten werken. 

Helaas werkt dit dus niet.


Hoi @Fr3nsk3 . Kun je mij vertellen welke firmware er nu in jouw modem zit? 


Hoi @Fr3nsk3 . Kun je mij vertellen welke firmware er nu in jouw modem zit? 

V12.C.24.05.08


Het extra 2,4 Ghz netwerk heeft een andere naam. Zie je een WiFi netwerk met deze andere naam? Heb je alle smart apparatuur op deze andere WiFi naam geïnstalleerd? 


Het extra 2,4 Ghz netwerk heeft een andere naam. Zie je een WiFi netwerk met deze andere naam? Heb je alle smart apparatuur op deze andere WiFi naam geïnstalleerd? 

Nee netwerk is nergens te vinden. En staat dus ook steeds weer uit als ik terug kom op de pagina waar ik het schuifje aan zet. 


Na dat je dat schuifje omgezet hebt zal je denk ik onderaan de pagina ook nog op "Opslaan" moeten klikken. 

Gebruik je een pc of laptop met een groot scherm? Anders vallen sommige knoppen buiten beeld en weet je niet eens dat ze bestaan.


Na dat je dat schuifje omgezet hebt zal je denk ik onderaan de pagina ook nog op "Opslaan" moeten klikken. 

Gebruik je een pc of laptop met een groot scherm? Anders vallen sommige knoppen buiten beeld en weet je niet eens dat ze bestaan.

Ik gebruik zelf de kpn app en mijn vriend een pc met 3 schermen. Neem toch wel aan dat we daarop het knopje opslaan zien 😛. We zijn beide geen digibeten maar waarom dit niet werkt is mij ook een raadsel.


@Fr3nsk3 heb je al een keer je modem gereset. Wellicht dat het hierna wel werkt. Als het dan nog niet werkt zou ik de klantenservice bellen (0800-0402) en vragen om een vervangend modem. 


Toch moet er een Opslaan knopje zijn volgens mij. Dus gebruik de browser op volledige schermgrootte. En zoom eventueel nog uit ofzo.


Blij dat het dus niet alleen aan mij ligt. Ik heb zo'n beetje alle instellingen op de infrastructuur thuis gereset, maar ik krijg het niet voor elkaar om dat schuifje in de app permanent aan te zetten.

Ik heb de voorgestelde SSID naam aangepast, ander wachtwoord er aan gehangen maar het 2.4 netwerk is niet terug te vinden in de lijst met WIFI punten en ook na handmatig invoeren van de SSID bij het instellen van mijn lampen en stereo kom ik nergens.


Blij dat het dus niet alleen aan mij ligt. Ik heb zo'n beetje alle instellingen op de infrastructuur thuis gereset, maar ik krijg het niet voor elkaar om dat schuifje in de app permanent aan te zetten.

Ik heb de voorgestelde SSID naam aangepast, ander wachtwoord er aan gehangen maar het 2.4 netwerk is niet terug te vinden in de lijst met WIFI punten en ook na handmatig invoeren van de SSID bij het instellen van mijn lampen en stereo kom ik nergens.

Nou precies dit. Heb ook al wel eens met kpn gebeld. De router 100000x gereset maar niets werkt. 


Kun je een screenshot van de instellingen pagina van het modem met ons delen,. @Fr3nsk3 ? 


Reageer