Skip to main content

Ben op zoek naar een telefoonnummer van de KPN Helpdesk inzake mijn Experia v8 modem.

Deze moet nog die firmware update krijgen van mei j.l. : gebeurt niet automatisch als ik ‘m aansluit…

 

THANKS,

E.

0800-0402 is het juiste telefoonnummer van de kpn klantenservice.


Thanks!

Die Experia is een 2e exemplaar dat ik als reserve heb (gekregen van een kennis). Werkte voor de fw-update prima, nu heb ik wel DSL, maar krijg geen internet, ik vermoed vanwege die ontbrekende fw-update. Fw wordt er ook niet automatisch opgepompt.

Mevrouw aan de HelpDesk weigert te helpen… hoe zou ik die fw alsnog er op kunnen krijgen ??

Thanks,

E.


Hallo @Eurypylus ,

Heb je hier wat aan ? : 

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/internet/experia-box-v8/topic/ontdek-de-experia-box/software-automatisch-vernieuwen/2


‘Automatische vernieuwing’  werkt niet. Hoe kan ik dit triggeren ?

Broadband lampje brandt, dus DSL verbinding naar modem is okay.

 

Ik lees op internet iets over ‘WPS+reset’ maar dat doet niets.

 

?

 

Thanks,

E.


Misschien is de Tech Desk iets voor jou ? 

 


...5 Euro, zodat KPN die v8 kan blijven gebruiken ?

 

:laughing:

 


hallo @Eurypylus ,

weet je zeker dat het een kpn v8tje is en geen telfort?


Dat is snel te achterhalen:     http://192.168.2.254    wachtwoord (na reset) 1234

Een Telfort V8  heeft menu's met blauwe kleur.    KPN V8  met oranje/rode kleur.


inloggen hoeft niet eens @Babylonia :wink:


Deze fw zit op m’n andere v8 die wel door KPN in mei j.l. is geupgrade =>

Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.143W4

Heeft blauwe menu’s

 

Deze fw-versie zit niet op het eerder vermelde exemplaar, dat -voor de KPN upgrade actie- prima werkte.

 Thanks,

E.

 


Op mijn TFT v8 zit 02.00.141W4v2.Misschien weten de andere monteurs: @DennisA78@Pauwerful en @Ik_Hussel nog iets.

Anders de moderators @Joran@Jasper@Alexandra of @Marcia_ misschien.Zei komen uit het V8 tijdperk:joy:


Aanvulling >

de fw op de niet-werkende/niet automatisch upgradende v8 is >

02.00.141W4

Deze moet dus naar de wel werkende:

02.00.143W4

 

THANKS,

E.

 


Wanneer heb je hem van een kennis gekregen en hoe lang heeft hij al geen sync gehad? Met die blauwe menu’s is het een tft modem. Zou kunnen dat hij nooit is overgezet en dan gaat dat hem ook niet meer worden. 


Wanneer heb je hem van een kennis gekregen en hoe lang heeft hij al geen sync gehad? Met die blauwe menu’s is het een tft modem. Zou kunnen dat hij nooit is overgezet en dan gaat dat hem ook niet meer worden. 

die van mij is in 2019 voor het laatst gebruikt.Enige provider waar die v8 nog gebruikt kan worden is dan budget alles in 1.Maar de kpn v8 heeft wel autohunt.Waarom die van telfort niet?


Zo ver ik weet heeft geen enkele V8 autohunt, maar misschien ben ik abuis. @NHendriks weet jij het antwoord zeker? 


Zo ver ik weet heeft geen enkele V8 autohunt, maar misschien ben ik abuis. @NHendriks weet jij het antwoord zeker? 

Ik heb een Kpn v8 op een telfort verbinding werkend gekregen met wps+reset.


Hallo,

Beide v8’s werkten begin dit jaar prima. De ene is toen in mei overgezet naar de nieuwe fw-versie, is toen ergens ‘s-nachts gebeurd. Die andere is in de kast blijven liggen. Als ik deze nu aansluit, krijg ik geen internet (wel DSL), en er gebeurt geen auto update, wat dus bij die andere in mei wel is gebeurd.

 

 

 


Hallo,

Beide v8’s werkten begin dit jaar prima. De ene is toen in mei overgezet naar de nieuwe fw-versie, is toen ergens ‘s-nachts gebeurd. Die andere is in de kast blijven liggen. Als ik deze nu aansluit, krijg ik geen internet (wel DSL), en er gebeurt geen auto update, wat dus bij die andere in mei wel is gebeurd.

 

 

 

dat komt omdat er toen in de DSLAM 2 profielen zaten.Nu is het telfort profiel verwijderd.

Op mijn verbinding die sinds juni een kpn profiel heeft doet hij ook geen auto update.


Zo ver ik weet heeft geen enkele V8 autohunt, maar misschien ben ik abuis. @NHendriks weet jij het antwoord zeker? 

Ik heb een Kpn v8 op een telfort verbinding werkend gekregen met wps+reset.

Diverse keren geprobeerd, >10 sec tot herstart: doet alleen een standaard reset.


Hallo,

Beide v8’s werkten begin dit jaar prima. De ene is toen in mei overgezet naar de nieuwe fw-versie, is toen ergens ‘s-nachts gebeurd. Die andere is in de kast blijven liggen. Als ik deze nu aansluit, krijg ik geen internet (wel DSL), en er gebeurt geen auto update, wat dus bij die andere in mei wel is gebeurd.

 

 

 

dat komt omdat er toen in de DSLAM 2 profielen zaten.Nu is het telfort profiel verwijderd.

Kan gebeuren.

Hoe krijg ik die update alsnog voor elkaar ?


blijkbaar heeft de telfort v8 of een andere monteursreset of geen.Je kan eventueel wifi+reset, Eco+reset ook nog proberen.


Hoe krijg ik die update alsnog voor elkaar ?

Niet meer!!


Hallo,

Beide v8’s werkten begin dit jaar prima. De ene is toen in mei overgezet naar de nieuwe fw-versie, is toen ergens ‘s-nachts gebeurd. Die andere is in de kast blijven liggen. Als ik deze nu aansluit, krijg ik geen internet (wel DSL), en er gebeurt geen auto update, wat dus bij die andere in mei wel is gebeurd.

Dit komt omdat de Telfort-firmware data en een IP-adres probeert te krijgen op VLAN 34 en DHCP. Die zijn niet meer actief, enkel bij een aantal WMP-wholesale providers. KPN gebruikt VLAN 6 en PPPoE hiervoor. Deze gaat dus niet meer werken.

 

Zo ver ik weet heeft geen enkele V8 autohunt, maar misschien ben ik abuis. @NHendriks weet jij het antwoord zeker? 

Dit is ook wat mij altijd keer op keer verteld is maar ik ben van ver na het V8-tijdperk dus geen idee hoe het precies in elkaar steekt. Ik weet wel dat we bij oud-Telfort klanten voor de technische migratie een V8 altijd moesten ruilen voor een nieuw modem bij de overstap naar GPON omdat hier geen VLAN34 actief is.


maar zonder autohunt kan toch ook geen KPN v8 op TFT werken?Er moet gewoon wel iets van autohunt in zitten


Hoi @Eurypylus, dit klinkt inderdaad als de technische migratie van Telfort naar KPN die gedurende het afgelopen half jaar is uitgevoerd. Daarbij waren Telfort (VLAN 34) en KPN (VLAN 6) een weekje naast elkaar beschikbaar zodat de op dat moment aangesloten modem de KPN firmware kon ophalen. Wat NHendriks ook al beschrijft. Na die week kan het met de V10 en V10a nog met de monteursreset, de V8 heeft die optie niet, waardoor deze nu niet meer gebruikt kan worden. Gelukkig heb je zelf ook al een V8 die het nog wel doet.

 

Anders de moderators @Joran@Jasper@Alexandra of @Marcia_ misschien.Zei komen uit het V8 tijdperk:joy:

Noem je ons nou oud? :stuck_out_tongue_winking_eye:  Maar zonder gekheid, Joran is al een tijdje weg bij KPN en Alexandra en ik waren ook op het Telfort forum actief :wink: