Ben op zoek naar een telefoonnummer van de KPN Helpdesk inzake mijn Experia v8 modem.
Deze moet nog die firmware update krijgen van mei j.l. : gebeurt niet automatisch als ik ‘m aansluit…
THANKS,
E.
Ben op zoek naar een telefoonnummer van de KPN Helpdesk inzake mijn Experia v8 modem.
Deze moet nog die firmware update krijgen van mei j.l. : gebeurt niet automatisch als ik ‘m aansluit…
THANKS,
E.
Beste antwoord door NHendriks
Hallo,
Beide v8’s werkten begin dit jaar prima. De ene is toen in mei overgezet naar de nieuwe fw-versie, is toen ergens ‘s-nachts gebeurd. Die andere is in de kast blijven liggen. Als ik deze nu aansluit, krijg ik geen internet (wel DSL), en er gebeurt geen auto update, wat dus bij die andere in mei wel is gebeurd.
Dit komt omdat de Telfort-firmware data en een IP-adres probeert te krijgen op VLAN 34 en DHCP. Die zijn niet meer actief, enkel bij een aantal WMP-wholesale providers. KPN gebruikt VLAN 6 en PPPoE hiervoor. Deze gaat dus niet meer werken.
Zo ver ik weet heeft geen enkele V8 autohunt, maar misschien ben ik abuis.
Dit is ook wat mij altijd keer op keer verteld is maar ik ben van ver na het V8-tijdperk dus geen idee hoe het precies in elkaar steekt. Ik weet wel dat we bij oud-Telfort klanten voor de technische migratie een V8 altijd moesten ruilen voor een nieuw modem bij de overstap naar GPON omdat hier geen VLAN34 actief is.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.