Skip to main content

Ben op zoek naar een telefoonnummer van de KPN Helpdesk inzake mijn Experia v8 modem.

Deze moet nog die firmware update krijgen van mei j.l. : gebeurt niet automatisch als ik ‘m aansluit…

 

THANKS,

E.

Hallo Jasper,

Ik bespaar KPN een nieuw modem etc. als mijn 2e exemplaar alsnog werkend zou worden: da's best wel circulair/duurzaam/etc. Graag wat extra moeite svp. 

Ik lees over eventuele mogelijkheden bij ‘WMP Wholesale providers’, of kan ik die fw er zelf niet op zetten ipv OTA ??

THANKS,

E.

 


Het is voor KPN veel goedkoper om jou een andere modem te sturen als jouw werkende stuk gaat. Dat is de enige waar ze verantwoordelijk voor zijn.

Die oude V8 modems gaan allemaal naar de milieustraat, denk niet dat men moeite gaat doen om jouw “reserve” weer werkend te krijgen, die infrastructuur daarvoor is al lang weg.


Bizar: ik lees op dit forum niet anders dan dat verzoeken van klanten om hun modem te vernieuwen stelselmatig worden afgewezen. Mijn v8je doet 't prima als gateway/router (wifi loopt uiteraard via een moderne AP).


Het heeft niets te maken met wel of niet extra moeite doen @Eurypylus, er is simpelweg geen mogelijkheid om die V8 nu nog van de KPN firmware te voorzien. Als het je enige Experia Box was zouden we die kunnen vervangen, maar doordat het een tweede is (die niet bij jouw abonnement hoort) is die optie er ook niet.


Ik bespaar KPN een nieuw modem etc. als mijn 2e exemplaar alsnog werkend zou worden: da's best wel circulair/duurzaam/etc. Graag wat extra moeite svp.

Het kost meer tijd/energie/bronnen om die V8 nog met veel moeite van nieuwe firmware te voorzien
Dan het zo maar te laten, waarbij je ook maar moet afwachten hoe lang die V8 het nog uithoudt?

Je kunt ook zelf die moeite er nog instoppen door die V8 op marktplaats aan te bieden specifiek voor gebruikers van "BudgetThuis”  en  "YouFone” waarbij de “Telfort" netwerkstructuur geld.

Maar verwacht er weinig animo voor, omdat zij meestal al een Experia Box V10 in gebruik hebben.


or deze nu niet meer gebruikt kan worden. Gelukkig heb je zelf ook al een V8 die het nog wel doet.

 

Noem je ons nou oud? :stuck_out_tongue_winking_eye:  Maar zonder gekheid, Joran is al een tijdje weg bij KPN en Alexandra en ik waren ook op het Telfort forum actief :wink:

Nee,maar jullie zijn wel wat langer actief dan bijvoorbeeld @Bram_ .Dus gok ik dat de meeste kans er is dat jullie het weten.Maar blijkbaar niet:wink:


theoretisch zou van van de kpn v8 naar de telfort v8 de firmware over kunnen flashen via JTAG.Maar dat word wel lastig denk ik.


Hier een opengemaakte "KPN" Experia Box V8.
In principe kun je dat ook voor een "Telfort” Experia Box gaan regelen, en dan…… ???