Skip to main content

Hallo,

Wij hebben een Ezviz camera die het altijd goed deed. En ineens werkt ie niet meer. Kan m met geen mogelijkheid meer verbinden met wifi. Ik heb geprobeerd om de camera te connecten met de super wifi, dit werkte gelukkig, maar helaas vanmorgen niet meer. Hij blijft constant offline. Ik ben nu maar op zoek gegaan naar een andere camera,maar ze werken allemaal met 2.4ghz en ik probeer dit te veranderen in het modem, maar dit lukt niet. Dan moet ik alles resetten en er is zoveel in huis wat op de wifi is aangesloten. Ik wil het niet allemaal weer opnieuw doen.

Ik heb het admin wachtwoord niet meer, het schijnt dat ik eens ben ingelogd, maar niet dat ik weet😅

Is er ook een makkelijke manier om de ghz te veranderen? We hebben een experia box V10. 

Hallo @annette83 ,

De instructie daarvoor staat hier: 

 


Is er dat moment waarop het niet meer werkte iets veranderd aan je thuis netwerk? Of nieuwe apparatuur aangesloten of dergelijks?

Want het is wel bijzonder als het gewerkt heeft en ineens niet meer als je niks gewijzigd hebt


Afgelopen weekend hadden we problemen met tv, alles brandde rood. We hebben de DVS1200, 3 stuks. Via de kpn app is het modem toen gereset. Ben bang dat daar het probleem ligt. 


Ik zou zelf gaan voor superwifi punten in huis  en tvs zou ik als het kan zoveel mogelijk bekabeld aansluiten aan de modem. 


De DVS1200 is voor de tv's.

We hebben ook een super wifi punt, gisteren ook geprobeerd om deze op de camera aan te sluiten. Dit ging even goed. De super wifi is standaard 5ghz, dat kun je veranderen,maar dat lukt me niet.  En ook in de experia box V10 kun je dit veranderen,maar daar kom ik niet in.


Hi @annette83,

Even een korte samenvatting:

  • Je hebt een V10 die automatisch gereset is na een probleem met de tv en daarna is de ellende met de camera begonnen
  • Je hebt een SuperWifi punt aangesloten

Hieruit kan ik het volgende concluderen:

  • Aangezien je V10 gereset is, is het wachtwoord nu blanco. Je kunt het wachtwoordveld leeg laten en daarna inloggen. Vervolgens krijg je direct te zien dat je zelf een nieuw wachtwoord aan moet maken. Dit mag je doen, zodat je weer weet waar je mee in moet loggen, maar verder gaan we niks doen met de V10, want:
  • De wifi van je V10 is uitgeschakeld, zodra je een SuperWifi punt aansluit neemt die de wifi functie over dus in de V10 valt nu niks meer in te stellen. 
  • Wat je nu wel kunt doen, is het aanmaken van een ‘Extra wifi’ netwerk. Op die manier kan je een apart 2,4Ghz netwerk creëren, waar je de camera en eventueel andere apparatuur mee kunt verbinden 😊

@Maja_ 

 

Door problemen met de DVS1200, alles stond op rood, de kpn app geraadpleegd en een aantal stappen gedaan die automatisch via de app gingen. Waaronder herstarten van het modem. Dus geen reset.

En daarna was de camera in de war. Zelfs een nieuwe camera aangeschaft maar die geeft hetzelfde probleem aan. 

Verder hebben we goede wifi, dus daar geen problemen mee....alleen die camera. 

Ik kan niet in de experia box V10 komen, wat ik ook doe. 

Wij hebben de super wifi, die zwarte. Ik kan de ghz niet veranderen. Dan moet ik op het modem inloggen en dat lukt dus niet 


Mijn excuus @annette83, jouw reactie is ergens tussen wal en schip geraakt waardoor ik hem nu pas zie 😬

Het modem is dus niet gereset maar alleen opnieuw opgestart, wat raar dat de camera daardoor al zo erg in de war geraakt is. 

En je komt de V10 inderdaad niet in maar dat hoeft dus ook niet. Als je SuperWifi punten aan hebt gesloten ‘doet de V10 niet meer mee’ en zal je dus moeten inloggen bij het SuperWifi punt. Hoe je dat doet wordt uitgelegd bij stap 1 en 2 in het artikel dat ik had gedeeld:

 


@Maja_ 

Dankjewel voor je reactie. 

Ik ga het even proberen. Dit zal dus op een pc moeten? 


@Maja_

Ik heb een aantal stappen genomen, maar ik kan niet inloggen op de super wifi. 

Ik heb op de kpn thuis app gekeken welk ip adres ik moet hebben, het lampje knippert blauw. Achterop de super wifi die blauw knippert staat het admin password, maar als ik die gebruik dan staat er onjuist wachtwoord. 

Dus ik kom er niet in😬

En ik durf niet zo goed alles te resetten. Bang dat ik alles dan weer opnieuw moet aansluiten/instellen enz 


Het is denk ik wel het makkelijkst om dit te doen op een apparaat met een groot scherm, dus als je een pc hebt (of een laptop) is dat denk ik wat handiger dan een mobieltje of tablet. Dan kan ook wel hoor, maar dan is alles best klein 😉


@Maja_ 

Ik ben inderdaad op mijn laptop hiermee bezig.

Ik probeer dus in te loggen op de super wifi maar er staat dan dat het wachtwoord onjuist is. Ik heb het admin wachtwoord gebruikt van de wifi versterker die blauw knipperde. 


Is het inmiddels wel gelukt @annette83? Zo nee, zou je dan misschien een screenshot kunnen plaatsen van de inlogpagina die je te zien krijgt?


Reageer