Skip to main content

Ik wil een nieuw wifi apparaat verbinden met het modem. Wanneer ik de juiste inloggegevens gebruik wordt de verbinding toch geweigerd. Voordat het modem werd geupdate had ik het ingesteld op alleen verbinden met mac adressen in de lijst. Mogelijk wordt daardoor nu het nieuwe wifi apparaat geweigerd. Ik kan echter geen manier vinden om een nieuw mac adres toe te voegen. Weet iemand een oplossing of moet ik het modem helemaal resetten?

Hallo @KDAM71 

 

Helaas zal je het modem moeten resetten, het mac filter kan je niet meer instellen via de nieuwe firmware, wat je ooit ingesteld hebt is nog wel aanwezig zoals je gemerkt hebt maar wijzigen kan dus niet.
De instelmogelijkheid zou nog wel terug moeten komen in een latere firmware versie, zie ook dit topic voor meer informatie:

 

Als je de Box 12 een reset geeft zou alles van het mac filter gewist moeten worden en zou je nieuwe Wifi apparaten wel moeten kunnen verbinden.

Resetten kan je als het goed is onder Systeem doen in de Box 12 zelf of via de opties onder Punt 2 op deze pagina:  https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm


Hallo @GeSp 

 

Bedankt voor je hulp. Ik heb gekozen voor “reset thuisnetwerk”, hierna kon ik het nieuwe wifi apparaat verbinden.