Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik een onbekend gereserveerd ip/macadres verwijderen op de Experia Box V10?

• December 25, 2025
  • 6 reacties
  • 116 keer bekeken

Ik heb een macadres wat gereserveerd is voor een ip-adres.
Echter dit macadres is mij geheel niet bekend en onder DHCP leases is ook geen naam zichtbaar.
Ook is dit macadress niet verbonden met mijn netwerk.
Vraag is hoe verwijder ik deze DHCP leases en reservering.

IP-adres reserveringen

Admin: gegevens grondiger verborgen i.v.m. privacy

Beste antwoord door Erik van KPN

Herstart je modem eens, ​@NvBgm. Het kan zijn dat het onder water is blijven hangen in de tabel met verbonden apparaten ondanks dat hij al niet meer daadwerkelijk is verbonden. Herstart zou dan voldoende moeten zijn om de weergave weer recht te trekken,

En, als dit niet hielp, wil je dan checken of je modem inmiddels op softwareversie 25.08.15 zit? Want dan zou het moeten lukken om de reservering er ook handmatig uit te halen.

6 reacties

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 25, 2025

Adres is van een Motorola, denk dat het de decoder is voor de tv

Edit: ​@Marlon92 

Het plaatje hierboven is aangepast door een mod, ik heb het Mac adres gezien en opgezocht en dit verwijst naar Motorola, dus mijn gedachte is dat het een tv decoder moet zijn

• December 25, 2025

Het gaat om ip adres 192.168.2.9? Dat ip is niet gereserveerd. Want het staat niet onder reserveringen. Leases kun je niet verwijderen. Die verdwijnen vanzelf als het apparaat niet meer verbonden is. Als de lease blijft bestaan na meerdere dagen, dan zou dat apparaat toch nog ergens in je netwerk moeten zitten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 26, 2025

Het is inderdaad een Motorola maar geen tv ontvanger het is een oud mobieltje wat ik al een maand zonder baterij in de la heb liggen.  En als het niet een gereserveerd adres is waarom staat het dan wel aangegeven zoals bij de andere reserveringen. Ook na de lease van (14400) 24 uur blijft hij gewoon staan.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 29, 2025

Herstart je modem eens, ​@NvBgm. Het kan zijn dat het onder water is blijven hangen in de tabel met verbonden apparaten ondanks dat hij al niet meer daadwerkelijk is verbonden. Herstart zou dan voldoende moeten zijn om de weergave weer recht te trekken,

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 18, 2026

En, als dit niet hielp, wil je dan checken of je modem inmiddels op softwareversie 25.08.15 zit? Want dan zou het moeten lukken om de reservering er ook handmatig uit te halen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

Sorry voor de late reactie maar het is opgelost door de update die we hebben gehad.