Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik het aantal LAN-poorten van de V10A uitbreiden? Het liefst plug & play

• September 23, 2025
  • 13 reacties
  • 144 keer bekeken

Roel84
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik heb een V10A modem. De lan poorten zijn vol.

Hoe kan ik ze uitbreiden? Ik zoek iets plug & play.

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Roel84 ,

Daarvoor gebruik je een switch. Die sluit je aan op één van de LAN poorten en je krijgt er 4 poorten voor terug.

KPN verkoopt die in de webshop.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/switches/

Of je gaat naar Cool Blue, Media Markt o.i.d.

Zorg wel dat de switch IGMP snooping ondersteunt als je ook KPN TV hebt.

13 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 23, 2025

Hallo ​@Roel84 ,

Daarvoor gebruik je een switch. Die sluit je aan op één van de LAN poorten en je krijgt er 4 poorten voor terug.

KPN verkoopt die in de webshop.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/switches/

Of je gaat naar Cool Blue, Media Markt o.i.d.

Zorg wel dat de switch IGMP snooping ondersteunt als je ook KPN TV hebt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 23, 2025

Tja, de v10a heeft er maar 3, hè.

Via wifi doen wat via wifi kan.

LAN poorten uitbreiden met een switch. Kost 1 poort op je modem, maar je krijgt er 4 voor terug. 3 meer dus.

Er is ook een Netgear GS108E. Per saldo 7 poorten erbij. Deze levert kpn echter niet in de webshop.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 23, 2025

Beste ​@Roel84 dan heb je een switch nodig dit IGMP snooping (voor ongestoord tv kijken) ondersteunt, zie onderstaande link voor voorbeelden:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/

daar hebben ze 2 merken, met 5 poorten, heb je meer poortem nodig, dan bij de betreffende fabrikant even kijken.

Succes.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 23, 2025

Een van die 5 poorten is om 'm met het modem te verbinden ​@JanD . Er zijn 4 poorten voor apparaten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 23, 2025

Een van die 5 poorten is om 'm met het modem te verbinden ​@JanD . Er zijn 4 poorten voor apparaten.

Pas je eigen reactie dan ook even aan, 4 poorten meer i.p.v. 3😎

Roel84
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 23, 2025

De arts wilt dat ik gebruik ga maken van chipmunk health. Dat moet ik aansluiten op een lanpoort. Maar een basic switch is dan goed denk ik.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 23, 2025

De arts wilt dat ik gebruik ga maken van chipmunk health. Dat moet ik aansluiten op een lanpoort. Maar een basic switch is dan goed denk ik.

Beste ​@Roel84 gewoon de switch nemen die ik noemde in de KPN webshop, niet meer en niet minder, dan zit je altijd goed.

Handig apparaat trouwens voor contact met je huisarts.

Alleen het apparaat dat ik zag werkt via 4G/LTE

We;lk type(nummer) heb jij precies, dat je bekanbeld moet werken?

Roel84
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 23, 2025

Beste ​@Roel84 gewoon de switch nemen die ik noemde in de KPN webshop, niet meer en niet minder, dan zit je altijd goed.

Dank.

Als kpn hem verkoopt zak hij idd wel plug en play werken voor de kpn modems. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 23, 2025

Dank.

Als kpn hem verkoopt zak hij idd wel plug en play werken voor de kpn modems. 

Beste ​@Roel84 je kunt er van alles op instellen, maar hoeft beslist niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 23, 2025

Nee. Dit klopt wel. Want er gaat er een verloren op het modem voor apparaten in verband met de switch. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 23, 2025

Nee. Dit klopt wel. Want er gaat er een verloren op het modem voor apparaten in verband met de switch. 

Je hebt gelijk ​@PeterG , excuses, denkfout.

Roel84
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 23, 2025

Handig apparaat trouwens voor contact met je huisarts.

Alleen het apparaat dat ik zag werkt via 4G/LTE

We;lk type(nummer) heb jij precies, dat je bekanbeld moet werken?

Beste ​@JanD 

Kan ik nog niet zeggen. Ik moet hem nog krijgen. Het moet in iedergeval bekabeld werd me uitgelegd. Zo zie ik het ook in de handleiding en filmpje op YouTube. Mogelijk meer modellen 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Roel84, zeker met zo'n apparaat voor de gezondheid snap ik dat je van te voren goed wilt weten of het gaat werken. Ik heb zelf geen ervaring met de Chipmunk health, maar de switch die de anderen al noemden hoef je alleen aan te sluiten en je kunt 'm gebruiken. Als de Chipmunk zelf ook geen instellingen nodig heeft moet het dan snel werken.