Skip to main content

hoe verander ik het wachtwoord van de experia box?

Welke hebben we het over @brenwi , merk en type?

 


Hallo @brenwi, welkom op het forum. Op onze kennisbank kun je voor elk modem lezen hoe je instellingen zoals het wachtwoord van de modem kunt aanpassen: Overzicht KPN modems

Mocht je het wifi wachtwoord bedoelen, dat kun je wijzigen via de daarvoor bedoelde KPN servicetool: Wifinaam en -wachtwoord wijzigen

Je geeft wat weinig informatie, maar mogelijk kom je er zo verder mee. 


Wifinaam en wachtwoord veranderen vraagt welke versterkers ik heb.

Ik heb ronde versterkers dus onderaan met andere versterkers opnieuw ingelogd en dan wordt de wifi instellingen van de experia box gecontroleerd  dat duurt ongeveer 30 sec.

Daarna altijd de melding: Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.


@brenwi Welk modem heeft u? Experiabox? Welke versie? 


Experia V12


Ok. Kunt u inloggen op http://192.168.2.254? Met het Admin Password wat achterop de sticker staat.


Nee, dat is het probleem. Ik voer absoluut het goede wachtwoord in en dan inloggen, dan volgt de melding dat het het goede wachtwoord niet is.  ?????????


Ok. Heeft u ooit de thuis app gebruikt? 


Ja, maar wordt altijd doorgelinkt naar de  kpn app. En vervolgens het boven omschreven resultaat. 


Ja, maar wordt altijd doorgelinkt naar de  kpn app. 

Ow... ziet dat er dan zo uit?

 


De thuisapp is/wordt uitgefaseerd c.q. niet meer ondersteund @Nick83 , steeds meer onderdelen van de thuisapp zijn/worden nu ondergebracht in de MijnKPN-app.

 


Ja, dat ziet er zo uit.

Maar uw antwoord geeft geen oplossing.

Dus kom er niet verder mee.


Als u de thuis app gebruikt heeft, dan is het beheerderswachtwoord gewijzigd. Als u het nieuwe wachtwoord niet heeft, dan zult u de box moeten resetten naar fabrieksinstellingen. 

De thuis app komt inderdaad te vervallen. De functies van de thuis app zouden beschikbaar moeten zijn in de MijnKPN app. Maar hoe dat werkt weet ik niet. Want gek genoeg stuurt de MijnKPN app mij door naar de thuis app.


Dat is afhankelijk of er een modem wordt gedetecteerd met die nieuwe software van KPN door de managementsystemen of je voor de app wel of niet een doorverwijzing krijgt.


Wachtwoord gewijzigd. Dus opgelost. 

Dank voor alle info.


Dat is afhankelijk of er een modem wordt gedetecteerd met die nieuwe software van KPN door de managementsystemen of je voor de app wel of niet een doorverwijzing krijgt.

Bij mij worden de zwarte SuperWiFi’s met nieuwe KPN software gedetecteerd. Dus de thuis app verwijst door naar de MijnKPN. 

De MijnKPN app detecteert dat er witte SuperWiFi's en Experia WiFi's in het netwerk zijn en verwijst dus door naar de thuis app.

Heerlijk dit…

Een KPN Box heb ik niet meer...


Dat lijkt op een slang die zijn eigen staart opvreet die beschrijving van rondcirkelende systemen.


Wachtwoord gewijzigd. Dus opgelost. 

Dank voor alle info.

Op welke manier is dit nu gelukt? @brenwi. Dit voor toekomstige bezoekers, die dit topic gaan bekijken.Â